Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben op zoek naar een goede hoofdvraag voor mijn profielwerkstuk. Ons onderwerp moet sowieso over het Ruhrgebied in Duitsland gaan?

Ik doe een Economie en Maatschappij profiel. Het moet op zijn minst iets met economie, aardrijkskunde of geschiedenis te maken hebben. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
940

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoe is het mogelijk dat het Ruhrgebied tegelijkertijd een van de meest geindrustrialiseerde gebieden en een van de gebieden met het meeste stedelijke groen ter wereld is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke bedankt!

Andere antwoorden (5)

In de tijd van de Industriële revolutie was het Ruhrgebied erg belangrijk.
Het groeide toen uit tot één van de grootste industriegebieden in Europa. In eerste instantie werden er vooral steenkoolmijnen en staalindustrie aangetroffen, later kwamen er andere industrietakken bij zoals machinebouw en elektronica.

Toegevoegd na 1 minuut:
dat was in het begin van de 19de eeuw.

Dan heb je meteen geschiedenis en economie te pakken.
Ik kan me herinneren dat wij vroeger ook het Ruhrgebied uitgebreid hebben behandeld.

Toegevoegd na 19 minuten:
voor de hoofdvraag: zie reacties
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehh, je hebt gelijk Loenie, Waarom groeide het Ruhrgebied in het begin van de 19de eeuw uit tot een van de grootse industriegebieden van Europa?
Pluis het ruhrgebied demografisch uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor invloed had de geografische ligging van het Ruhrgebied op de economie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er grote werkloosheid onstaan door het sluiten van de mijnen en de staalindustrie,of is dat banenverlies op een andere manier opgevangen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke invloed heeft het Ruhrgebied op de Nederlandse industrie en economie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding