waarom is een sinasappel zo smerig na een tandenpoets beurt ? en waarom maken ze geen tandpasta die dit niet heeft ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (5)

Het zal te maken hebben met de munt smaak vs. de zure sinaasappel smaak; 2 uitersten.

Toegevoegd na 8 minuten:
De combinatie is gewoon niet smakelijk, de on geneutraliseerde zuren van de sinaasappel op je tong in combinatie met de tandpasta.

Maar ja dan kan je ook vragen waarom we poep niet lekker vinden smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is ook pickwick: sinaasappel en mint. Dus samen kan het prima gaan!
Daarnaast zijn er weinig mensen die een sinaasappel eten na het tandenpoetsen dus is de vraag te klein om een winstgevend product op de markt te brengen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet alleen met een sinasappel het is met heel veel dingen ook jus koffie appels enz enz ik vindt het knap irritant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel zulke tandpasta's hoor ;-) Maar waarschijnlijk is de doelgroep niet 'mensen die na het poetsen een sinaasappel eten'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thee is ook niet te drinken na het poetsen.. Welke tandpasta's zijn dat dan hippo?
Sinaasappels zijn zuur, en alles dat zuur is smaakt absoluut niet nadat je poetst met tandpasta waar munt en/of menthol en dergelijke in verwerkt is (of een pepermuntje hebt gegeten of zo) - er zijn wel tandpasta's zonder: Elmex mentholvrij (moet meestal speciaal besteld worden) smaakt volgens kenners zelfs een beetje sinaasappelachtig; Homéophytol bevat geen menthol; Weleda Calendula Tandpasta bevat geen menthol en geen munt maar wel venkel dus smaakt een beetje anijsachtig, misschien ook niet de beste combinatie.
Ik kan me voorstellen dat sommige kindertandpasta's ook een ander smaakje hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou natuurlijk ook eerst de sinaasappel kunnen eten en dan pas kunnen poetsen... (Niet direct erna want na iets zuurs kun je beter even wachten, maar goed.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat laatste heb je gelijk in maar ik ontbijt meestal op mijn werk en na het douchen poets ik mijn tanden en ga ik naar mijn werk ik woon boven mijn werk dus ....
en ook limonade jus d'orange enz enz is niet te haggelen en na een peperemuntje heb ik nooit ergens last van maar bedankt voor die tip van elmex menthol vrij ga ik zeker proberen
Het komt door de toevoegingen in tandpasta. Het schuur-en schuimmiddel vervormt de smaak, en het zou dus kunnen dat andere levensmiddelen na het poetsen ook wat anders smaken. Zendium beweert overigens dat het bij hun tandpasta niet zo is. (kost denk ik wel 3 Euro per tube of zo)

Overigens heb ik er als verwoed sinaasappelsapdrinker en goede poetser helemaal geen last van. Maar ik ren dan ook niet direct vanuit de badkamer naar de koelkast.
En omdat de meeste mensen dat ook niet doen, denk ik dat het commercieel niet interessant is. Het probleem is te klein.

Ik heb altijd begrepen, dat totaal onafhankelijk van dat smaakje van het sap na het poetsen, het niet zo goed is om sap te drinken en dan direkt te poetsen, en dat het andersom ook niet zo goed is. Heeft iets met het glazuur in je gebit te maken, dat door het zuur in het sap wordt "opgelost".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren geleden had Prodent een tandpasta met sinaasappelsmaak, ik vind het erg jammer dat die uit de handel is. Het was geen kindertandpasta, het was echt eentje voor volwassenen. Ik hou niet van de smaak van mint, en zal ook vast niet de enige zijn. En na poetsen met sinaasappeltandpasta zal een sinaasappel vast niet vies smaken ;-)