hoe een creditcard word geplunderd?

ik hoor heel vaak dat je je creditcard gegevens niet moet weggeven maar als je dat wel doet kan je toch alleen iets op internet kopen dus mobieltjes ofzo noemen ze dat plunderen hondert mobieltjes kopen? zo nee wat doen ze dan met die gegevens kan je niks overmaken toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Als je de gegevens hebt van een ander, kan je daarmee een creditcard namaken met jouw gegevens erop. Vervolgens kan men daar dan mee betalen in winkels, waar er geen afleveradres te pas komt. Maar 't gaat dan wel mooi van _jouw_ rekening af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt met een creditkaart geld opnemen. Veel boodschappen doen. duren spullen kopen tot het limiet op is
ronron1212
13 jaar geleden
ze doen daar hetzelfde mee als wat je nu ook veel hoort het beruchte SKIMMEN. ze zetten jou gegevens over op een ander pasje .. daarmee kunnen ze dan weer spullen kopen waarvan de rekening op jou deurmat valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan dan ook een dure vakantie boeken en betalen via internet, dan kom je een heel eind.

Toegevoegd na 1 minuut:
Diegene is dan wel te achterhalen, maar of je dan je geld nog terugkrijgt is maar de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand de gegevens
(naam en nummers die op de kaart staan)
van de creditcard te pakken krijgt kan diegene via internet spulen bestellen op jouw naam.

Als iemand de kaart kopieert (skimt) kan diegene met de kopiekaart van alles kopen op jouw naam.