Alles wordt gerelateerd aan kwaliteit, wat betekent dat nu en wie bepaald dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Kwaliteit slaat vooral op duurzaamheid, betrouwbaarheid
en de gebruikte materialen/ eigenschappen.
Eigenlijk wordt de kwaliteit pas duidelijk gedurende het gebruik.
Veel merken hebben echter een betrouwbare naam opgebouwd , zoals Toyota en Miele als willekeurige voorbeelden.
Ze zullen trachten deze naam hoog te houden, omdat ze vanuit het verleden een verwachting gewekt hebben, die
hun producten een toegevoegde waarde geeft.
Vooral in de huidige economische omstandigheden zijn mensen gevoelig voor kwaliteit, zo wil men zich verzekeren tegen onverwachte onkosten.
De kwaliteit is een van de belangrijkste factoren die mensen die verstandig kopen laten wegen.
Misschien daarom hebben merken die hoge kwaliteit verkopen doorgaans minder last van economische schommelingen.
De beste koop is dus een kwaliteitsproduct in de opruiming!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

[wikipedia zegt:
kwaliteit is: het geheel van eigenschappen van een object, waarbij een object een ding, activiteit, persoon of concept kan zijn. Het begrip wordt daarnaast in engere, positieve zin gebruikt in de betekenis: "goede hoedanigheid of eigenschap", "deugdelijkheid". Zo spreekt men van een kwaliteitskrant, van waterkwaliteit en van sociale kwaliteit.
[/wiki]

Uiteindelijk zal de gebruiker bepalen of iets kwaliteit is. Voorbeeld: 2 horloges. Beiden geven de tijd aan, zier en bij aankoop goed uit. De ene valt na 2 maanden uit elkaar en is het goudkleurtje kwijt. De ander loopt na 3 jaar nog en heeft nagenoeg geen slijtage sporen. Dat is een verschil in kwaliteit.
De reden waarom het andere horloge OOK op de markt blijft is de prijs. Kwaliteit kost meestal meer dan een vergelijkbaar product van mindere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwaliteit is een combinatie van levensduur en prijs.
Natuurlijk moet de levensuur dan wel hoog zijn (of in goede verhouding daarmee).

Als je 1 van deze 2 variabelen veranderd dan kan de kwaliteit drastisch veranderen.
ALs de levensduur kort (lees slecht) en de prijs hoog dan kun je niet praten over kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Ingrid12;

Er bestaan twee soorten kwaliteit; de eerste is objectief en kan aan de hand van factoren als prijs, levensduur en betrouwbaarheid vrij nauwkeruig worden gemeten. Maar er bestaat ook een subjectieve beleving van kwaliteit en die is niet te meten, dat is een psychologisch gegeven. Die beleving verklaart wel waarom mensen dure merkartikelen kopen. Een hele diepgaande filosofische verhandeling hierover kun je lezen in het boek "Zen and the art of motorcycle maintenance" van Robert M. Pirsig.