Heeft iemand hier kennis van zelfhypnose en dan met name de techniek genaamd chronokinese. Hoe voer je deze techniek uit?

Ik heb ooit ergens gelezen over chronokinese en vroeg me af of dit nou onzin is of niet. Je kan er blijkbaar je hersenen mee voor de gek houden dat de tijd veel langzamer of veel sneller gaat. Zo kan je een boek in veel minder tijd uitlezen, om maar een voorbeeld te noemen.

Is dit mogelijk of is dit fictie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je wilt dus de tijd bijvoorbeeld langzamer laten verlopen.
Dat kan hoor. Want als je beseft dat HET VERLOOP van tijd een relatief begrip is, kan je dit trainen.

Ga maar eens naar een klok staren en ZIE de seconden voorbij vliegen. Verscherp je blik dan eens op die secondewijzer en je zal merken dat die seconden opeens langzamer gaan.

Zo gaat het met alle tijdsbepalende situaties. BELEEF die situatie en de tijd gaat langzaam. BELEEF hem met meer detaillering en een verscherpte blik en de tijd verloopt nog langzamer.

In je hoofd en je beleving kun je de tijd beïnvloeden, of in ieder geval jouw perceptie van de tijd.

Kinderen doen dit meer van nature en het lijkt me logisch dat ouderen zeggen dat de tijd veel sneller verloopt dan dat het vroeger zo was. Een kind beleefd gewoon meer en intenser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dit is geen kracht die werkelijk bestaat. Net zoiets als telekinese e.d.
Het komt voor in de TV-serie Charmed.

Zou wel leuk zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
zelfhypnose bestaat wel natuurlijk, maar dat heeft niets te maken met chronokinese.
Je brengt tijdens zelfhypnose jezelf in een andere bewustzijnstoestand. Je bent erg ontspannen en geconcentreerd.
Je zou kunnen zeggen dat meditatie ook een vorm van zelfhypnose is.

http://www.leren-hypnotiseren.nl/zelfhypnose.php