Hoevaak liegt een mens per dag > / hoe vaak liegt een mens per dag ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.3K

Antwoorden (3)

"Vrijwel iedereen liegt", beaamt psychologe dr. Katharina Kouwenhoven van de Universiteit van Amsterdam. Ze schreef een boek over misleiding. We liegen gemiddeld anderhalf keer per dag. Dat is lang niet altijd af te keuren. Sterker:"Als we niet zouden liegen, zou de wereld keihard zijn", meent Kouwenhoven. " ‘Iemand de waarheid zeggen' houdt bijna nooit iets leuks in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liegen is persoons gebonden.De een liegt vaak en de ander soms of nooit.Dus hoe vaak liegt iemand ligt dus aan het persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen algemeen antwoord op te geven...
Er zijn mensen, die beroepshalve moeten liegen, zoals doktoren en verpleegsters, en ook beroepen, waarbij je om succesvol te zijn moet liegen. (Het staat u beeldig, en die auto is altijd door een oud dametje met garage gereden)
Dan zijn er mensen, die er alles voor over hebben 'aardig' gevonden te worden, en die draaien dus met alle heersende windrichtingen mee, en komen nooit voor hun mening uit, en er zijn mensen, die weigeren op welke manier ook een compromis te sluiten, en altijd en overal brutaal-eerlijk zijn, en daarmee op allerlei zieltjes en op allerlei tenen gaan staan - die walsen alles plat, en of dát nou zo'n fijne manier is van omgaan met alle mensen om je heen??

Nee, daar is geen antwoord op te geven.