Even een vraagje, mag iemand zijn bus zo neerzetten bij mijn uitrit zodat ik niks zie, terwijl er genoeg plaats is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.9K

Antwoorden (5)

Als het een openbare weg is en je mag er parkeren, dan mag hij dat ja.

Toegevoegd na 46 seconden:
Als hij jouw uitrit blokkeert, dan moet hij hem weghalen en ergens anders parkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet nog over de bus heen kunnen kijken .. kan je dat niet dan mag hij de bus er niet neer zetten omdat je geen overzichtelijke situatie meer hebt, je zou deze vraag voor kunnen leggen bij parkeerbeheer
ze komen kijken en dan hoor je t wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp even de min niet...
ik heb t zelf meegemaakt toen ik nog in NL woonde
een straat bewoner plaatsten altijd voor me deur zijn bus... parkeerbeheer gebeld en men moest hem tegen een blinde muur plaatsen omdat er geen overzicht meer was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de min komt niet van mij, maar het zou misschien helpen om er even een wet of verordening bij te plaatsen waaruit dit blijkt.
Ja, tenzij je een oprijlaan hebt waar je je auto hebt staan en er dus niet uit kunt. Ik heb ook zo'n klojo in mijn straat die een hele lelijke Opel (zo'n hoge) steeds voor mijn poort zet zodat ik niks kan zien behalve die lelijke auto. Heb het idee dat ie het expres doet omdat er veel plekken vrij zijn, ook voor zijn eigen deur maar ik heb geen poot om op te staan want het is een gewone parkeerplaats en staat niet voor een uitrit. Het is zwaar irritant dat je zicht wordt belemmerd maar helaas kun je er niks mee, behalve misschien vriendelijk vragen of ie 'm ergens anders neer wil zetten. De kans is alleen dat er sommige mensen zijn die het dan juist meer doen omdat ze het leuk vinden om te pesten omdat ze het kinderachtig vinden als je eerlijk bent en dit vraagt...
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe groot die bus is maar:
Als de bus (of vrachtwagen), inclusief de lading, hoger dan 2.40 meter of langer dan 6 meter, dan mag die niet zomaar overal worden geparkeerd. Het is dan zelfs verboden deze achter te laten op een plek waar hij het uitzicht van bewoners afschermt. Maar ook voor een raam van een gebouw waar dagelijks mensen zijn mag het niet. Denk bijvoorbeeld aan een school of bejaardenhuis.
Ik hoop voor jou dat hij langer is dan 6 meter.

Toegevoegd na 1 uur:
Nog even een paar bronnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron?
Als hij/zij daardoor een gevaarlijke situatie creëert, dan niet natuurlijk. Ik begrijp wat je bedoelt, mijn buurman had er ook een handje van........ Een keer over praten kan helpen. Succes ermee!