Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand iets voor een verstopte neus? Alleen geen neusspray..

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (20)

Goed zoeken !!! (HaHa)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een halve ui naast je bed zetten wanneer je gaat slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet even niet hoe het heet, maar er bestaan kleine flesjes met een sterk mintaroma (volgens mij van dokter a vogel, kan dat?) Daarvan moet je een paar druppeltjes in heet gekookt water doen en dan ga je erboven hangen met een handdoek over je hoofd; stomen maar! Het werkt heerlijk, alleen kijk uit dat je niet je kin verbrand aan de hete randen van de pan. Gooi anders het water in een plastic afwasbak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dampo. Is een soort pasta. Ook net als hierboven theelepeltje in een afwasteiltje en er boven hangen met een handdoek over je hoofd en teil en goed inademen, als het kan door je neus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Iets onaangenamere oplossing die ik eens van een oud-profsschaatser heb gehoord is zout water opsnuiven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysiologische zoutoplossing in capsules. Je kunt ook een theelepeltje zout oplossen in warm water en dat in je neus druppelen. Zorg wel dat de oplossing niet te heet is.

Kan geen kwaad, wordt ook voor baby's gebruikt.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit werkt bij mij altijd prima.
wat zout in heet water oplossen en stomen onder een theedoek kan ook.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wil juist geen druppels in zn neus.
Ivana
13 jaar geleden
Er is een wezenlijk verschil tussen neusdruppels en iets in je neus druppelen.Maar ja, misschien bekijk ik het in mijn vak dus vanuit een andere hoek.
Vaporub. Je smeert 't voor je gaat slapen op je borst en keel. Bij mij loopt 's ochtends m'n neus dan weer lekker door.

Je kunt 't overdag ook wel gebruiken, maar 't heeft een behoorlijke eucalyptusgeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt,alleen ook een heel klein beetje onder je neus smeren,tenminste mijn ervaring.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja, dat doe ik ook altijd, ook al staat dat nergens vermeld.
Inderdaad zout helpt goed,een beetje warm zoutwater in je handpalm en dat opsnuiven in het begin is het ff smerig omdat als je neus opengaat het zoute water in je keel komt,bij mij helpt het altijd goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Een zoutoplossing voorzichtig in je neus opzuigen. Of nog simpeler een neusdruppelaar gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Toco tolin, algemeen verkrijgbaar bij drogist, is een klein flesje waarvan je enkele druppels op je zakdoek of of kussen doet als je gaat slapen, hier heb ik al vaak goede ervaringen mee gehad

Toegevoegd na 53 seconden:
TOCO THOLIN heet het trouwens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Van Toco-tholin krijg ik een allergische huiduitslag, in tegenstelling tot de Poho-olie van dr. Vogel. Dat zal misschien bij meer mensen zo zijn, dus hierbij ben je gewaarschuwd.
Bak heet water, kamille erin, goed roeren en er een poosje met je snotneus boven gaan hangen met een doek over je hoofd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een halve ui doormidden snijden die vullen met honing... Half uur laten intrekken daarna elk uur 1 theelepeltje op eten...

Goed voor de griep, verkoudheid, keelpijn noem maar op!

Succes ik hoop dat je er wat aan hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lauwe zoutoplossing helpt wel voor een acuut geval....maar ik heb geleerd dat op langere tijd de slijmvliezen gaan uitdrogen.....en dan sta je even ver.
Ook (het klinkt wat vies) ammoniak opsnuiven helpt alles open zetten (kijk maar eens naar de gewichtheffers ...die gebruiken het allemaal)
Wanneer de oorzaak eerder allergie is dan verkoudheid helpt een antihistamine (maar niet direct)
Wat mij nog het meeste helpt is Acetylcysteine , een vrij verkrijgbaar (in België) product om hardnekkide slijmen op te lossen in bruistablet vorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op met ammoniak, daarmee help je je slijmvliezen naar de andere wereld.
Zo'n Vicks-stick..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het kan vinden : een mierikswortel. Handdoek over je hoofd leggen en eronder de mierikswortel afschrappen met een mesje. Je neus en ogen beginnen te tranen en te lopen als gek. Het is zo krachtig dat je denkt dat je het niet overleeft. Maar je bent er wel in één keer vanaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk bij de bron, er staan paar zelfmedicaties er voor.
Suc6!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon stomen
geen middelen toevoegen dan kun je het langst volhouden boven de stoom
warme douche met veel stoom kan ook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het middel VOOR een verstopte neus...

Even alle kinderen op de kleuterschool met een loopneus een dikke zoen geven en je hebt gegarandeerd binnen een paar dagen een verstopte neus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een bak met gekookt water. fiks erin en een tijdje boven hangen met een doek over je hoofd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat wil je ermee
1 watjes erin stoppen
2 even hard rennen loopt je neus leeg
3 sterke kauwgom werkt bij mij soms weet niet welke
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zak doek en stomen. scherpe pepermunt eten enz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding