is waterproof mascara slechter dan gewone mascara?

want sommige zeggen dat door waterproof je wimpers uitvallen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Antwoorden (3)

''Waterafstotende mascara’s zijn geformuleerd uit oplosmiddelen (isododecane), dierlijke wassen (bijenwas), plantaardige wassen (carnaubawas, rijstkiemwas, candelillawas), minerale wassen (paraffine), kleurpigmenten (oxides) en polymeren die een filmpje om de wimpers vormen.

Deze mascara’s bevatten geen stoffen die gevoelig voor water zijn. De ingredienten zijn dus merendeels niet wateroplosbaar. En op die manier zijn ze dus uitstekend bestand tegen water, tranen, en zweet. Waterproof dus.

De waterproof mascara’s kunnen dan alleen maar met een speciale reiniger worden verwijderd.
Proberen je mascara eraf te halen met water zal met deze soort niet lukken. Je loopt dan eerder het risico je wimpers te beschadigen dan dat je ze schoonmaakt.
Het beste is een speciale reiniger te gebruiken of een olie.''

Dus als ik het goed begrijp is waterproof mascara qua ingrediënten niet persé heel slecht voor je wimpers. Mits je het op de juiste manier van je ogen afhaalt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet slechter dan gewone, als 50+er gebruik ik die al jaren en ik heb nog steeds hele lange wimpers.
Ik verwijder het voor het slapen gaan met een reinigingsdoekje en dat gaat heel goed.
Let wel op dat je doekjes koopt waar geen alcohol in verwerkt zit, die gaat prikken, verder is elk merk goed het is uitproberen wat voor jou de fijnste is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel merken beweren van niet en bovendien is het nooit bewezen dat waterproofmascara echt slechter is voor je wimpers dan gewone mascara. Wèl is het een feit dat je wimpers door gebruik van waterproofmascara minder zuurstof krijgen, waardoor ze eerder afbrokkelen. Daarnaast heb ik de ervaring dat waterproofmascara mijn wimpers verhardt, waardoor ze sneller afbreken. 's Avonds is het de kunst om zonder veel veegbewegingen en boenen met een speciale remover de waterproofmascara weer netjes te verwijderen zonder dat er resten achterblijven. Zelfs als je de remover aanbrengt, even 10 sec. laat inwerken waarna je het met een wattenschijfje en een rustige veegbeweging verwijdert, blijven er altijd restjes achter. Dat waterproofmascara veel hardnekkiger is voor je wimpers vergeleken met gewone mascara staat voor mij buiten kijf.