Nee, geld is veel te zwaar (muntgeld) en briefgeld gaat ook niet lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, betrapt, ik weet geen goede wetenschappelijke verklaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Papieren geld geeft te weinig weerstand. Je zou niet vooruitkomen. Hooguit "zinken" door je gespartel. En zinken noemen we geen zwemmen, toch? :)
Technisch gezien niet, je valt erop dood als je van te hoog springt.

Ik zou overigens best het tegendeel willen bewijzen en daar schriftelijk, geen videoverslag van willen publiceren. Ik heb dan van iedereen wel geld nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee zelfs niet als je geld als water hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zoveel geld heb ik helaas niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan natuurlijk wel in bad gaan liggen en die volgooien met muntgeld. Of het echt prettig is is te betwijfelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,
Je kunt wel omkomen in je geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Yvonne;

Ik denk niet dat het mogelijk is om in geld te zwemmen. En bovendien; pootjebaaden lijkt me ook wel prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In één van de DD-verhalen kon Dagobert ook zelf niet meer in 't geld zwemmen - omdat ie ziek was. Alleen stripfiguren zoals Dagobert kunnen virtueel fysiek in geld zwemmen (als 't betreffende stripfiguur dus niet ziek is).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Dagobert Duck dat kan, waarom zou jij dat dan niet kunnen...

Ja hoor... en ik heb het al zo vaak gehoord dat iemand zwemt in het geld, dat moet dan wel waar zijn...
(heb ik niet uit eigen ervaring en kan helaas ook geen bron vermelden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, figuurlijk wel!
Letterlijk ook, als we een vloeistof als betaalmiddel zouden introduceren.
We zijn niet sterk genoeg om een baantje te trekken in ons huidige geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je papiergeld tot proppen verkreukelt moet het m.i. kunnen!
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Als het experiment nog niet is uitgevoerd, meld ik me bij deze aan! Onder voorwaarde dat het een heel groot zwembad is en ik het geld daarna mag houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope; daar is het spul te hard voor. In alleen briefgeld zou evt. nog gaan maar dat lijkt me niet bepaald goed voor de biljetten.

Zelfs in de Donald Duck verhalen kan alleen Dagobert in geld zwemmen. (ik geloof dat Govert Goudglans het ook kan maar dat weet ik niet zeker). De rest komt gewoon heel hard neer op het oppervlak.
In 1 van de verhalen van de jonge jaren van een steenrijke eend (laatste deel geloof ik) legt Don Rosa (de tekenaar van de serie) nog uit dat het een unieke truc is.