Wat betekent een time-out in de netwerkverbinding bij 't downloaden van software, en hoe kom ik hier van af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
18.5K

Antwoorden (4)

Het betekent dat je computer gedurende een bepaalde tijd geen verbinding kon krijgen / geen reactie kreeg van de server waar je van probeert te downloaden. Het is meestal het gevolg van drukte op de server of het netwerk.

Je kan volgens mij de time-out periode verlengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan je dat niet verlengen. Het is een voorzorg van de remote systeembeheerder dat een toegang niet nodeloos lang wordt opengehouden. Er is niets anders aan te doen, dan later opnieuw te proberen.

Toegevoegd na 49 minuten:
Het staat er twee maal, omdat de wegen van de computer soms onnavolgbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbinding met de server waar je van download wordt op een bepaald moment verbroken. Hier kan je weinig aan doen, zorgen dat je van een andere server download lijkt me verstandig, maar is niet altijd beschikbaar.

Je kan evt. een download manager gebruiken, die heeft 'retry' functies die verder gaat (meestal automatisch) als de verbinding verbroken wordt en dan terug hersteld. Dan hoef je ook niet telkens opnieuw te beginnen.

Afhankelijk van de server waar je van download kan je die gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is wordt het downloaden hervat zodra er weer een goede verbinding mogelijk is. Zelf kun je er niks aan doen. Gewoon afwachten dus of de software legaal aanschaffen. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsof je geen timeouts kan krijgen bij het downloaden van legale software. En nee, na een timeout wordt de download niet automatisch hervat (daarvoor de min).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkeerde conclusie maat! Ik dowload alle software legaal en betaal per creditcard. Honderden euro's vaak.
Zo ook met boeken en muziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé Griek, volgens mij was jij de vraagsteller helemaal niet. Dus wie zegt dat ik het tegen jou heb. Niet dus. Maar... goed hoor "honderden euro's". Ge-wel-dig. @domtic
Azureus hervat de download na een time-out als de verbinding weer mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet ik eerst weer googlen wat Azureus is. Ik zal maar zeggen: 'dat is niet standaard bij het grootste deel van de downloadende bevolking'. ;-)