Ik sport 5x in de week maar is dit wel de goede combi?

3 weken voor de vakantie ben ik begonnen met fitness. Maar na 3 weken vakantie te hebben gehad ben ik 2kg aangekomen en deze moeten er dus weer af.
Ook wilde ik er al 3 kg af! Dus moet er in totaal nu 5 kg af!

Ik doe nu 2x in de week volleybal, 1 wedstrijd en 1 training (in totaal 3 tot 4 uur in de week)
1 les XCO, 1 les Body-pump en 1 les Body-Attack.

Eventueel zou ik ook nog 1x kunnen gaan spinnen maar eigenlijk vind ik dit wel genoeg..

Wie kan mij vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat ik die 5 kg ben afgevallen? Uiteraard pas ik ook mijn voeding aan, voorlopig eet ik geen snoep en chips
en dat soort dingen… Mijn BMI is 22.8 en ik wil hem weer graag rond de 21 hebben…

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij kun je vrij snel op jou ideale BMI komen half jaar toch zeker lijkt mij. Als je zo intesief sport. Er is trouwens helemaal niets mis met zo intensief sproten, als je je er goed bij voelt moet je dat zeker gaan doen/ blijven doen veel succes. Mensen die niet sporten zeggen vaak vanuit hun eigen frustratie dat je overdrijft, maar je bent gewoon goed bezig!!!!! Ga gewoon door met de dingen zoals je ze doet zo ik zeggen zo van afstand.

Het is gewoon een kwestie van calorieën tellen. Om 1 kg lichaamsvet te laten verdwijnen is 7.000 calorieën nodig. Als je 1 km fietst ben je 25 calorieën kwijt. Maar let op die 7.000 calorieën moet je dan wel in een 100% vetverbranding hebben en dat is niet mogelijk. Het is wel mogelijk om tijdens het sporten een vetverbrandingspercentage te krijgen van 50%. Dus die calorieën moeten we helaas x2 doen dus 14.000 calorieën. 14.000 gedeeld door 25 = 560km.... Maar hou je rekening met een dieet, laten we zeggen je neemt elke dag 1.000 calorieën minder dan heb je in één week al 7.000 calorieën gewonnen. Heb je die week ook veel gesport dan kan je er zeker 4 a 5.000 calorieën bij optellen, dan gaat het toch snel. Ik zou als ik jouw was niet meer cardio gaan doen. Ik zou er wat krachttraining bij doen. De Spiervezels die er dan bijkomen willen ook meeeten hebben dus ook voeding nodig. Pas ook je dieet iets aan, ik neem aan dat je nu al geen suikers en niet (te) vet eet. Eet veel groentes en ook bruine bonen bv. met gebakken ui en paprika en een beetje mager! gehakt. Oh ja, gooi die sportdrankjes weg! Zit vol met suikers, drink gewoon kraanwater uit een bidon..... Sportdrankjes hebben alleen maar zin als je gaat duursporten, langer dan 1 uur met een hoge hartslag. En koop ook een hartslag meter, kun je gelijk zien of je in de voor jouw juiste vetverbrandingszone zit via bv de hartslagberekening van Karvonen. Succes ermee!

Gezond eten en voldoende bewegen, dat doe je al. Niet te snel willen: Te vlug afvallen is ongezond en teleurstellend, want jouw lichaam heeft tijd nodig zich aan te passen. Hoe lang heeft het geduurd voor die 5 kg er bij was? Zeker zo lang zal het duren voor die er af zijn. Maar zoals gezegd: spieren wegen meer dan vet, dus focus je niet te veel op gewicht. Natuurlijk kun je er een hele wetenschap van maken, zoals ik deed toen ik jong was. Ik heb me suf gesport en gelijnd, zowat heel mijn leven, dus ook toen het niet echt nodig was. Uiteindelijk zwaar frustrerend, want jouw bouw en erfelijkheid en dat soort zaken spelen ook mee. Geniet van het sporten!

in plaats van zo fanatiek te sporten (met alle blessure risico's door overbelasting van dien) zou je er ook over kunnen nadenken om minder in te nemen. immers: elk pondje komt door het mondje. denk eens aan: geen snoep geen koek geen producten met suiker geen mayonaise geen bier geen wijn of andere alcoholische dranken ik durf te wedden, dat de pondjes er af vliegen. maar.. heb jij dat wel nodig?!?! een BMI van 22.8 is ideaal, waarom dat nu persé 21 moet zijn snap ik niet. voordat je impulsief dingen gaat doen zou ik eerst eens goed nadenken over de redenen om jezelf een straf regiem op te leggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100