Wat doe je als je hond altijd om aandacht vraagt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eerlijk bent, zul je moeten toegeven, dat je hond geen aandacht VRAAGT, maar je aandacht OPEIST....
Het is gewoon puur opdringerig gedrag, waarin hij zijn zin wil krijgen, en dus eigenlijk jou voorschrijft, hoe jij je hebt te gedragen....de rangorde is dan dus verstoord, want je hond is de baas.

Het beste antwoord

Je kan toch even met je hond 'spelen'. Als hij al genoeg aandacht heeft gekregen kan je hem 'buiten steken', of in zijn kooi of je beveelt hem te gaan liggen in zijn mand (als hij dat al heeft aangeleerd).
je kan hem speeltjes kopen waarmee hij zich zelfstandig mee kan bezighouden. Ik weet niet wat, daar ben ik niet zo in thuis, maar het bestaat zeker vast wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volhouden om blijven te negeren. Dat is echt het enige wat helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hem aandacht geven als hij er niet om vraagt. Als hij er wel om vraagt dan negeer je hem. Dit kan lang duren maar de aanhouder wint uiteindelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt het een latige vraag.
Want het is pes hond verschilend.
1) wat voor eer ras is het?
2) is de hond veel alleen thuis?
3) behandel je de hond als een kind?
Als ik dat zou weten dan zou ik je een beter andwoord geven. En meschien als je naar national geo met Cesar kijkt ( de honde fluisteraar) kun je je jou hond vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hond steeds om aandacht vraagt dan zou je het volgende moeten doen: -Een DVD box van Cesar Millan aanschaffen.
-De DVD's bekijken
-De technieken in de praktijk brengen.
-Genieten van je hond als JIJ hem om zijn aandacht vraagt! Als pack leader bepaal jij wanneer de hond aandacht krijgt. Succes ermee!