Wie van jullie heeft een lied (geestelijk lied) wat hem of haar aanspreekt.

Mogen ook meedere liederen genoemd worden.Ben benieuwd wat jullie mij als antwoordt geven. Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

"O Haupt voll Blut und Wunden" uit de Mattheus Passion.

Psalm 42 vers 1 't Hijgend hert, der jacht ontkomen, Schreeuwt niet sterker naar 't genot Van de frisse waterstromen, Dan mijn ziel verlangt naar God. Ja, mijn ziel dorst naar den HEER'; God des levens, ach, wanneer Zal ik naadren voor Uw ogen, In Uw huis Uw Naam verhogen?

"Wat de toekomst brenge moge, mij geleidt des heren hand. Moedig sla ik dus de ogen naar het onbekende land." Vind ik één van de mooiste geestelijke liederen. Eén waar ik ook redelijk naar leef. Ik zie vanzelf wel wat de toekomst brengt en hopelijk zijn het vele onbekende landen... :)

Klassiek vind ik de Ave Maria van Cacchini toch erg mooi. Maar er is ook een kinderliedje dat Dit is de wereld heet... refr. Dit, dit is de wereld, de wereld waar ik woon. Hier zijn de treden te zien van Gods troon. Wie hier om hoog klimt, vanuit het gedruis, ontwaart de contouren van 't Vaderlijk huis. De daken met hun wir war van antennes, het ronken van een vliegtuig in de nacht. 't Reclamebord dat telkens aan- en uitflitst; 't verkeerslicht waar ik dagelijks voor wacht. refr. Het flatgebouw met helverlichte vensters, dat schitter als een lichtzuil in de nacht. En daar omheen veel hoger dan de huizen, oneindigheid en verre sterrenpracht. refr. Miljoenen sterren wil Hij laten gloeien, als bakens in de golven van 't bestaan, om koers te kunnen houden naar de haven, aan 't einde van de wereldoceaan.

deze mantra... Om Poornam Adah Poornam Idam Poornaat Poornam Udachyate Poornasya Poornam Aadaay Poornam Evaa Vashishyate This is perfect... that is perfect.. from the perfect springs the perfect...take the perfect from the perfect and only the perfect remains. (Perfect also means whole, complete, absolute) er zijn talloze uitvoeringen... het gaat om de inhoud...

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=wtOXRchcHek

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100