Kan je gewoon je pc gebruiken als hij aan het defragmenteren is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (5)

Ja, alleen zal alles wat je wil doen heel traag gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan, met 2 kleine nadelen.
- je PC zal traag reageren
- de defragmentatie zal niet goed verlopen omdat je dan nieuwe bestanden bijvoegt en bestaande verwijderd.

Zorg dat je ook de de pagefile defragmenteerd ... dit kan alleen bij een nieuwe boot ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja alleen zou ik geen virusscan draaien of downloaden.

Dit gaat niet goed samen met defragmenteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk kan je je pc gebruiken, windows zegt in iedergeval multi tasking aan te kunnen.
Het is alleen niet aan te raden. bij defragmenteren zet windows alle bestande zo neer op je harde schijf dat hij elk programma achter elkaar in de sectoren staat.
Dit zorgt ervoor dat als dat programma geladen word hij in eenkeer door kan lezen zonder de hardeschijf kop over de hele schijven te laten sporen naar resten van het programma.

als je de computer gebuikt tijdens het defragmenteren dan zal de computer de defragmentatie niet kunnen afronden.

De computer zal dan zeer traag werken, en vaak zal hij defragmentatie afsluiten.

Wat aan te raden is als je gaat defragmenteren is om dit s nachts te doen, de computer kan dan zijn werk doen, en u kan slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan wel maar prettig werken is het niet
dus op het einde van de avond en laat hem maar en nachtje aan staat