Op de gezondheidstoer, iedere dag een groene smoothie, wie heeft er nog lekkere recepten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Groene smoothies zijn een combinatie van vers fruit en verse groenten. je mengt het met vla, vanilleyoghurt of ijsblokjes in een blender. Je kunt ook water, melk of vruchtensap nemen natuurlijk.

Je kunt gebruiken;
kiwi,
spinazieblad
druiven,
mango,
ananas,
peren,
banaan,
limoensap,
appels,
sla,
andijvie,
kruisbessen,
witte aalbessen,
paksoi,
peterselie, bieslook, munt, enz.

Ga nu lekker aan de slag en combineer, probeer het uit.
Alvast een lekker recept;
Mango,
Ananas,
partje limoen,
enkele blaadjes koriander.

Alles in stukken in de blender en mengen met wat vanilleyoghurt of ijsschilfers.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iedere dag een rode smoothie.
Mix alle rode vruchten en een banaan tot een smoothie.

Toegevoegd na 7 minuten:
Reinigende soep:

1 Knolsederij met groen (anders een bosje selderij)
2 rode paprika's
2 groene paprika's
2 grote uien
bosje peterselie
een hele bol knoflook
1 rode spaanse peper

Alles grof snijden en in je gewenste bouillon zachtjes laten garen. Naar smaak nog wat zwarte peper toevoegen.

Als je het lekker vindt, kun je nog een paar druppels citroensap in je soep doen. Doe dit wel als je de soep in de kom hebt, anders is je hele soep wat zurig.

Van deze soep kun je iedere dag een kom van eten. Wat over is kun je nog invriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene smoothie met bosbessen en banaan.

Groene smoothies geven je door de vele mineralen die bladgroentes bevatten veel energie, vitaliteit, een betere weerstand (doordat ze je immuunsysteem versterken), een betere huid, etc. Ook horen we van de mensen die groene smoothies drinken vaak dat ze minder naar slecht eten ‘snakken’, het houdt je (vr)eetbuien beter onder controle en mede daardoor helpen ze je om op lange termijn (op een natuurlijke manier) gewicht te verliezen (indien je dat zou wensen).

Marjolijn laat je in deze video zien hoe je één van de recepten uit haar groene smoothie e-book snel en makkelijk kunt maken

Toegevoegd na 1 minuut:
http://jessevandervelde.com/groene-smoothie-met-bosbessen-en-banaan/