Is het de bedoeling dat je hier serieus of humoristisch reageert?

Soms zijn vragen zo raar dat je er vanuit gaat dat het een geintje is. Als je dan met een grap reageerd word je op je vingers getikt. Wat is de richtlijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

het doel is een vraag te beantwoorden. Dus er geen grap van te maken. Tenzij het duidelijk is dat het een grap is. Maar vaak kan je hier niet vanuit gaan.

Mijn ervaring is dat als je humoristisch antwoord dit wel gewaardeerd wordt trouwens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is bedoeling dat je serieus antwoord geeft, maar soms is het inderdaad het geval dat men niet serieus is. Dan kan het zijn dat mensen deze humor niet waarderen waardoor je een - krijgt.

sommige mensen waarderen wel weer deze humor waardoor ze geen - geven, smaken verschillen dus daarin, de 1 zal het waarderen en misschien zelfs een + geven, de ander zal t niet waarderen en je misschien een - geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beetje humor moet kunnen.
maar als de vraag voor iemand heel serieus is. bv iemand mankeert iets.
dan is het voor diegene natuurlijk niet leuk als iedereen er grapjes over zou maken.
voor de vraagsteller kan het een serieus probleem zijn

Het ligt een beetje aan de vraag, bij sommige vragen kan humor wel
13 jaar geleden
ik denk dat een grap altijd wel gewaardeerd wordt, maar dan neergezet als reactie.
een grap als antwoord wordt soms toch wat minder gewaardeerd, het is namelijk vaak geen antwoord op de vraag.
13 jaar geleden
Conformeer je aan de vragensteller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over het algemeen reageert iedereen gewoon met een antwoord op je vraag .
maar er zijn soms vragen bij die er om vragen een grappige respons te krijgen .
je hebt ook gauw genoeg in de gaten wanneer een vragensteller een beetje in paniek om antwoorden vraagt
en, dan zijn die grappige opmerkingen niet welkom.
af en toe een dolletje mag heus wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige vragen lijken raar maar zijn serieus, sommige vragen lijken serieus maar zijn als grap bedoeld.
Je leert het vanzelf wel aanvoelen.
In elk geval: ook als je 'grappig' reageert wel proberen respectvol te blijven omdat je niet zeker weet of het toch serieus is (of er iets in die trant bij zetten).