Is om precies 20.00 op 04-05-09 een vraag stellen wel zo netjes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Nee, respectloos. Het toont aan dat je niet weet waarvoor we om 20.00 een keer per jaar 2 minuten stil zijn...vrijheid is een groot goed dat zwaar bevochten is. En ik denk dat je wel over een ander mag oordelen die op dat moment zonder goede reden vrolijk van alles aan het doen is Die mensen snappen niet dat men niet alleen de slachtoffers van de 2e wereld oorlog herdenkt maar ieder die sinds die periode in naam van het koninkrijk der Nederlanden het hoogste offer heeft gebracht dat er bestaat namelijk zijn of haar leven om mensen vrijheid te geven en te beschermen tegen overheersing en/of onderdrukking. 2 minuten per jaar dat is toch het minste wat je even kan vragen van iemand, even stilstaan bij wat er voor hem/haar bevochten is en wordt namelijk vrijheid. en al wil je daar niet bij stil staan dan hou je toch maar even je mond dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tja, ik persoonlijk heb mijn laptop om 19.59 weggezet en om 20.03 weer opgepakt.
Van jongs af aan heb ik al meegekregen respect te hebben voor de dodenherdenking van 4 mei.

Ik ga niet oordelen over anderen en hun normen en waarden.
Het kan zijn dat sommige vragenstellers in een andere tijdzone leven. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er ééntje in Portugal woont, daar is het pas over 1 uur 20.00 uur en dat ze het daar dan in hun tijdzone herdenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind wel dat je even respect moet hebben en de stilte in acht moet nemen.