Goeiemorgen! Heeft er iemand een goeie tip over het weg werken van je kater? (Nee niet me huisdier)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was de moeite, hoop ik ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon minder zuipen volgende keer !!!

Antwoorden (22)

Vitamine B complex en 2 paracetamol doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb van iemand gehoord dat karnemelk drinken ook werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom deze min?
het klinkt misschien gek, maar het werkt echt.
Als je een min geeft, zeg dan ook even waarom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal met je eens, even een toelichting zou prettig zijn, nu kan je er niets mee. Van mij krijg je een compensatie +
Veel vocht(bij voorkeur water en/of vruchtensap) drinken.
Niet te veel en bij voorkeur licht en gezond eten.
Twee pijnstillers en rustig op je bed of de bank gaan liggen.
Je lichaam moet zich herstellen en ontgiften, dat kost even tijd, maar daar helpt water en gezond voedsel prima voor.
En je kunt een pijnstiller nemen voor de eventuele hoofdpijn.
Hopelijk ga je je snel weer beter voelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is misschien op dit tijdstip te verkrijgen maar,
een patatje met(liefst dikke friet) en een frikandel speciaal met als drinken twee bekers volle melk.
halverwege het eten voel je je al een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha
ik moet daar niet aan denken hoor, en nu ben ik nog nuchter!!
gewoon niets helpt, je kan water drinken en veel op je bed liggen tot de alcohol uit je bloed is, en eventueel een paracetamol nemen,
en de volgende keer..terug denken dat je deze vraag stelde.. en niet zoveel zuipen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel water drinken zodat de afvalstoffen sneller afgescheiden kunnen en zoetigheid eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een "kater" is eigenlijk een uitdrogingsverschijnsel.

"Voor het goed functioneren van het lichaam moeten de hoeveelheden water en zouten in het lichaam op peil blijven - door water en zoutverlies droogt het lichaam uit.

Het voorkomen, behandelen en bestrijden van uitdroging
U kunt uitdroging op de volgende manieren voorkomen en/of bestrijden:

* drink veel water, thee, vruchtensap, of gebruik speciale middelen zoals ORS waardoor het vocht beter vastgehouden wordt;
* drink over de hele dag water, drink frequent;

Toegevoegd na 3 minuten:
Even een recept van ORS om zelf te maken:

"Als u geen kant-en-klare ORS hebt kunt u het zelf maken door 18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drink-water. Dit werkt bijna even goed als kant-en-klare ORS.

Als ORS zelf maken niet lukt kun je ook wat zout (één afgestreken theelepel per liter) aan een fles cola toevoegen. Dit klinkt misschien vies, maar werkt goed. Als je eerst een klein beetje suiker in de cola doet gaat de prik eruit."

http://home.deds.nl/~arnoud/fannius/ors.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Compensatie voor die vervelende minnaar die de antwoorden waarschijnlijk niet gelezen heeft +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;) dank je, het was waarschijnlijk té veel tekst, haha
echt! Neem geen paracetamol. maar nog goedkoper. APC pillen.Verkrijgbaar bij de kruidvat. je neemt er 2 en met een halfuur voel je al weer 10 x beter. Dan nog even wat eten. . bv een engels ontbijt. Die gasten hebben dat niet voor niets uitgevonden. en je lust daarna gewoon weer een pilsje. suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een shot whiskey nemen en een paracetamol,daarna veel water drinken.

Je word weer even opgekikkerd om actief te zijn,een douche te nemen en in je normale ritme te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt ervan af of je meer last heb van hoofdpijn of van misselijkheid.
Als je last hebt van je maag en bijna niks binnenhoudt, kan ik je een lekkere warme bak thee aanraden. Liefst geen overdreven smaken.
Uiteindelijk als je wat binnen kan houden een lekker "ontbijt" (kaas, yoghurt etc).

Toegevoegd na 31 seconden:
ps; natuurlijk wel heel de dag door genoeg water/sap drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VOOR de kater kunt u het beste proberen de maaginhoud te ledigen dmv een vinger in uw keel te steken.
Zo kan de aanwezige alcohol wegvloeien.

Alcohol werkt vochtafdrijvend, evenals koffie.
Aspirine oid kan neveneffecten opwerken met het in het lichaam aanwezige alcohol.

Pijnstillers zijn wel goed tegen de hoofdpijn.
De kater is oa een gevolg van uitdroging na overmatig alcoholgebruik.

U kunt het beste uw vochthuishouding in uw lichaam weer op peil brengen met het drinken van water.

Voorkomen is beter dan......................,
maar mocht u de volgende keer weer in de prijzen vallen,
dan leest u gewoon weer vanaf de bovenste regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijd heelt alle katers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kop boullion daar kikker je helemaal van op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal ondergaan, zo veel mogelijk bij lijden, en goed onthouden. Lesje in "een hard drug zoals alcohol is niet goed voor mijn lichaam".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de beste manier om je kater te genezen is een nieuwe te beginnen en als je geen nieuwe wilt beginnen eet dan als je wakker bent eieren met spek(lekker vet) met twee asperine en ga daarna nog een uurtje of twee op je bed liggen (wegwerken zal je niet lukken wel verminderen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst flink wat water drinken. Dan een hete douche. Iets stevigs eten (een gebakken ei met kaas ofzo). Een kop groene thee (werkt anti-oxiderend) en dan met een dekentje op de bank gaan hangen en rustgevende programmaatjes kijken (animal planet of oubollige soaps ofzo) 's Middags even een uurtje slapen. Et voila, ge zijt weer van uw kater af.

O ja, een stevige bos- of strandwandeling kan ook heel heilzaam zijn. Of een Bloody Mary drinken: een glas tomatensap met een flinke scheut wodka en een beetje tabasco. Helpt ook heel goed!

Maar dit advies is inmiddels vreselijk achterhaald want ben je natuurlijk al lang en breed van je kater af!~;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je geen kater wilt dan is het natuurlijk heel goed om met mate te drinken.

Wat je kan doen is water te drinken tussen de alcoholische drankjes door.

Dit omdat alcohol vocht uitdrijft, dat is het vele plassen tijdens het zuipen, omdat je dan zoveel plast en vocht te kort heb in je lichaam krijg je die kater, dat is een mindere mate van vocht in je lichaam dus ook in je hoofd waardoor je dus ook hoofdpijn krijgt. wat ook kan helpen is coca cola drinken doet het ook erg goed. maar vocht (lees water)tot je nemen tijdens het zuipen is het hele eieren eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik drink dan altijd tomaten-groentesap, werkt onzettend goed ( je kan daar dan rustig een heel pak van opdrinken, maar dan ben je er wel zo vanaf).
Tabasco ( de rode variant) werkt ook super, gewoon 2 theelepels ervan nemen en je zweet het allemaal eruit.
Tenslotte, voorkomen van een kater!, goed eten ervoor en tussen het drinken door werkt ook echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel mogelijk water drinken (ik dronk Spa rood als ik 't had) en goed ontbijten. Ik heb het idee dat een ontbijt met eieren en spek nog wat beter is, maar dat kan maar gewoon een gedachte zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bij mij werkt klinkt heel vies voor sommige maar dat is een lekkere zoute haring en veel vocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een pantozol tabletje (maagzuurremmer) en een paracetamol en je bent weer het heertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker blijven slapen en de volgende keer is voorkomen beter dan genezen.