waarom spring je als je bijv. hoort dat je geslaagd bent, of er gescoord wordt met een voetbal wedstrijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Omdat je zo blij bent dat je veel energie krijgt, dat je wilde dingen gaat doen, dansen, schreeuwen.. waaronder dus ook springen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een ontlading van de spanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een ontlading van je flight/fight reflex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voert bij een spannende gebeurtenis de druk (tonus) op van je spieren. Deze ontlading bij een positief resultaat uit zich in een sprong, gil, enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je bij elke beleving een plaats inneemt op een toonschaal van emoties.
Die plaats beweegt zich tussen apatisch en super enthousiast. Hoe meer je de richting van super enthousiast opgaat hoe blijer je bent met een positieve ervaring en hoe enthousiaster je reageert. Een uiting van enthousiast reageren kan opspringen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit emotie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het lichaam zich eigenlijk dood schaamt dat je sport aan het kijken bent op je luie piieep. Tijdens een doelpunt wordt er een paar seconde een discipline in je losgemaakt, waarna het voor de meeste mensen uiteraard weer wegzakt.