Vinden jullie ook dat bepaalde vragen niet op deze site thuishoren?

Zoals: wat is je lievelings... (vul maar in). Niemand heeft wat aan deze vraag en antwoorden, en het 'beste' antwoord is dat van degene die dezelfde smaak heeft als de vragensteller.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja of dit soort vragen: http://www.goeievraag.nl/vraag/kleur-mooi.7689
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of dees: http://www.goeievraag.nl/vraag/abonnement-krant.7548
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
die laatste is trouwens wel heel erg niets zeggend ;-)

Het beste antwoord

Ik wil me hier bij aansluiten. Dat zijn geen goede vragen.
Helaas staat in de richtlijnen voor moderators:

"Voorbeelden van vragen die niet verwijderd dienen te worden:
* "Wat vind jij de mooiste naam voor een meisje?"

Nou, het mag volgens de richtlijnen dus wel.
Die mogen ze wat mij betreft wel veranderen.
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of de optie te kunnen verwijderen om als vragensteller het beste antwoord te kunnen kiezen.
(wanneer ze zulk soort vragen tegenkomen)
maar ja zoals eerder gezegd waar ligt de grens dan?

Andere antwoorden (10)

Helemaal met je eens. Dat zijn makkelijk te beantwoorden vragen en hup, weer een puntje erbij. Maar echt 'goeie vragen' zijn het niet. Van mij mogen dit soort vragen verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom antwoord je dan op die vraag over je favoriete kleur?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha
Ja mee eens. Maar waar trek je de grens?

Toegevoegd op 30-04-2009 17:03:23
Wat vinden jullie hiervan: Waarom dragen mieren in de winter niet vaker bodywarmers?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, ik denk dat mieren in de winter weinig aan bodywarmers hebben omdat ze dan nog steeds met de pootjes in de sneeuw staan. Nee, dan beter de allesoverdekkende snowoveralls, gecompleteerd met vingerhandschoenen!
Vind ik eigenlijk ook. Voor mij is het +1 vanwege het antwoorden (rood), maar het slaat natuurlijk nergens op. Behalve als diegene het gaat gebruiken voor een onderzoek, maar dan moet hij/zij dat er wel bij vermelden.

Toegevoegd op 30-04-2009 17:04:08
EDIT: het antwoorden moet natuurlijk het antwoord zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik constateer dat dergelijke vragen beantwoord worden en door een aantal mensen ongetwijfeld voor een puntje, maar volgens mij sluit het bij veel anderen ook aan op een behoefte.
Ik denk dat veel mensen hier ook wat gezelligheid vinden, als je hier alleen voor punten zit stoort het je, maar mij niet in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@vragensteller,
maar op basis van wat ga jij dan nu het beste antwoord kiezen? want je vraagt nu naar meningen, dus in welk opzicht is jou vraag beter dan "wat is je lievelings ...."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hele goeie! ;-) Waarschijnlijk ook degene met wiens antwoord ik het het meeste eens ben! (Misschien jouw antwoord wel). Maar toch vind ik mijn vraag meer bijdragen dan de vraag 'wat is jouw lievelings...'
Antoni
15 jaar geleden
Wat een interessante link heb je hier bij gezet, eltigre!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@antoni
enkel om de verschillen tussen objectiviteit en subjectiviteit aan te kaarten. ( 1 van de eerste resultaten in google.)
Dat hangt er van af waarom je zoiets vraagt. Ik vind het niet nodig te weten wat iemands lievelings kleur/liedje/gerecht is. Maar als je een bepaalde reden hebt, waarom je lievelingskleur geel is en welke gedachte daarachter zit dat is wel interessant om te weten. Dus dat soort vragen alleen stellen als je ook een doel daarmee hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mee eens. 75% van de vragen hier is totale kul.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals dees? http://www.goeievraag.nl/vraag/funktie-vervullen-bomen-langs-weg.5769
Ik ben het er mee eens dat deze vragen doorgaans niet voor iedereen even informatief zijn. Aan de andere kant is het vaak wel een leuke manier om je medegebruikers te leren kennen.
De vraag waar de gebruikers woonden vond ik bijvoorbeeld leuk om de spreiding over Nederland te bekijken en ook de vraag welke gebruikers een eigen foto als avatar gebruikt hadden vond ik eigenlijk wel geinig.

Je merkt trouwens aan het aantal melige antwoorden direct of een vraag serieus genomen wordt of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jah, net zoals deze vraag! nee, maar serieus, ik ben het er wel mee eens, al krijg ik zelf ook nog wel eens de neiging tot dit soort vragen omdat er toch wel vaak dezelfde mensen rondkijken hier en je toch wilt weten watvoor mensen dat ze zijn.. maar eigenlijk heeft het nog weinig te maken met het doel van de site..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja of dit soort vragen: http://www.goeievraag.nl/vraag/kleur-mooi.7689