Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt het " oudste beroep ter wereld", het oudste beroep genoemd?

Was dit echt het eerste beroep?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vermoedelijk is het het op 1 na oudste beroep. Het oudste is jager. Toen die jager op een gegeven moment een mammoet had gevangen/geschoten,had een dame ook trek in een stukje vlees en omdat ze niets had om mee te betalen,bood ze haar diensten in natura aan. En zo is het gekomen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is de waarheid??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jelle, dank je.
@macaidwin, eveneens
@demelza, de waarheid gebiedt mij te zeggen,dat ik wel op leeftijd ben, maar nog niet zo oud,dat ik het zelf meegemaakt heb!
@ Cristy, aangezien betaling bij ontstentenis van geld toen niet mogelijk was,moet je die mammoetbiefstuk toch maar als betaling zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor hetzelfde geld bood de dame haar diensten aan en ging de jager toen op jacht om haar te kunnen betalen ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat is een mogelijkheid, maar helaas we zullen het nooit weten.

Andere antwoorden (5)

Prostitutie. Dat is het allereerste beroep ter wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jager zou het goed kunnen zijn. Volgens Lotto Weekend Miljonairs is het eerste echte beroep hoer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er een beetjeaan hoe je de vraag benaderd. Het oudste vak/ambacht is het natuurlijk niet, en ook niet de oudste manier om aan de kost te komen. En zelfs niet het oudste commerciele beroep. Hooguit zou het dat voor vrouwen eventueel kunnen zijn, omdat commerciele prostitutie natuurlijk bij uitstek een uitwas is van een kapitalistische / commerciele samenleving waarin mensen zodanig in de verdrukking komen dat ze op die manier hun geld moeten verdienen. En omdat geld te verdienen moet dat eerst al bvetaald zijn door iemand die het ergens anders mee heeft verdiend, dus het allereerste was het zeker niet.

Het is voornamelijk een metafoor die zonder ook maar iets prijs te geven over de aard van de activiteiten alom begrepen wordt. Vandaar dat de term, hoewel feitelijk onjuist, nog altijd wordt gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet is computer programmeur het oudste beroep van de wereld...

...about the doctor, engineer, and programmer who were debating what the world's oldest profession was. The doctor said that medicine was the oldest because the Lord performed surgery in the removal of Adam's rib. The engineer countered that before that act, the Lord had performed feats of engineering by creating the earth and heavens from nothing.

The doctor conceded that the engineer was right and that engineering was indeed the oldest profession. But then the programmer interjected that programming was even older. He was chided by both the doctor and the engineer saying that engineering had to be the oldest, because before the Lord engineered the earth and heavens, there was nothing, only the Great Void, only Chaos!

The programmer simply smiled and said: "Where do you think the Chaos came from?"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja duidelijk. dit is een eufemisme (wel de 'eu' als 'ui' uitspreken), omdat niemand in gezelschap het 4-letterige woord wil zeggen dat ze eigenlijk wel zouden willen zeggen. Net zoals "tb(c)" voor tuberculose en net zoals wij het ook vaak hebben over Jan-met-de-korte-achternaam.
Wat ECHT het oudste beroep is... tja, dan moet je weten HOE je beroep definiëert: een vak dat wordt uitgeoefend om inkomsten te hebben bv... Of een dagbezigheid om in leven te blijven... Ik zou jagen/verzamelen in dat laatste opzicht kunnen plaatsen, maar omdat het dan nog gaat om pure overleving, zou ik het niet echt een beroep als zodanig noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding