Wat is handiger op een racefiets; De bidonhouder rechtop op het frame, Schuin in het frame of aan de achterkant van het zadel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

Op de schuin aflopende buis en/of op de staande buis. Achter her zadel lijkt me niet zo praktisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rechtop het frame, zo heb ik hem ook. aangezien je je hand rechthoudt tijdens het grijpen naar water, dan zou het vreemd zijn om hem scheef te zetten. En achter je zadel, dat doen ze alleen bij tijdritten in verband met de Aerodynamica, voor de rest is het alleen lastig om achter je te grijpen.

De profs hebben hem er ook gewoon recht in zitten!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel natuurlijk wel op de schuine stang plaatsen en hem er dan recht op, anders valt hij er ook sneller uit, en als je hem op de zijkant doet, wat heel misschien makkelijker pakt, schuur je alleen maar je scheenbeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb twee bidonhouders op mijn racefiets; op de schuine buis, dit grijpt het makkelijkst, maar omdat je tijdens een langere koers toch snel zonder water komt te zitten heb ik er ook nog een op de staande buis bij geplaatst.

Zoals al is genoemd hebben de tijdritfietsen de bidonhouder achter het zadel zitten, omdat dit gestroomlijnder is dan wanneer de bidon op de normale manier geplaatst is. Het grijpen van je bidon is echter erg lastig, als hij achter je rug zit, dus zou bij een normale racefiets niet voor die plaats kiezen.