Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is handiger op een racefiets; De bidonhouder rechtop op het frame, Schuin in het frame of aan de achterkant van het zadel?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op de schuin aflopende buis en/of op de staande buis. Achter her zadel lijkt me niet zo praktisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rechtop het frame, zo heb ik hem ook. aangezien je je hand rechthoudt tijdens het grijpen naar water, dan zou het vreemd zijn om hem scheef te zetten. En achter je zadel, dat doen ze alleen bij tijdritten in verband met de Aerodynamica, voor de rest is het alleen lastig om achter je te grijpen.

De profs hebben hem er ook gewoon recht in zitten!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel natuurlijk wel op de schuine stang plaatsen en hem er dan recht op, anders valt hij er ook sneller uit, en als je hem op de zijkant doet, wat heel misschien makkelijker pakt, schuur je alleen maar je scheenbeen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb twee bidonhouders op mijn racefiets; op de schuine buis, dit grijpt het makkelijkst, maar omdat je tijdens een langere koers toch snel zonder water komt te zitten heb ik er ook nog een op de staande buis bij geplaatst.

Zoals al is genoemd hebben de tijdritfietsen de bidonhouder achter het zadel zitten, omdat dit gestroomlijnder is dan wanneer de bidon op de normale manier geplaatst is. Het grijpen van je bidon is echter erg lastig, als hij achter je rug zit, dus zou bij een normale racefiets niet voor die plaats kiezen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding