waarom kreeg mijn hond een huidprobleem na plukken?

Na het plukken kreeg mijn hond een huidprobleem, ontzettende jeuk en hij likt zijn vacht de hele tijd.
Hij is er ziek van, wat kan ik doen?

Toegevoegd na 56 minuten:
Ik heb hem, een kruising bordercollie mechelse herder, naar een trimsalon gebracht om de dode vacht eruit te halen. Hij is flink geborsteld met verschillende borstels.
daarna gewassen en sindsdien likt hij zijn vacht,voelt op sommige delen hard aan,en zondert zich helemaal af , de hele dag gaat hij schuil.
Ik ben radeloos.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het plukken?
Wat betekent dat?
Rieneke1
13 jaar geleden
dit lijkt me een gevalletje snel naar de dierenarts rennen!

Het beste antwoord

Waarschijnlijk hebben ze te harde borstels gebruikt en zijn te lang doorgegaan met borstelen. Daardoor kan de opperhuid van de hond overal licht beschadigd zijn.
Dat kan zelfs flinke korsten opleveren, die lijken dan het meest op schaafwonden (onder de vacht).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan een alergische reactie zijn die nu toevallig naar boven is gekomen. Ook kan hij een allergie of een schimmel hebben opgelopen in de trimsalon.
Een 3de mogelijkheid is dat de hond last heeft van Atopie en dat is een hondenhooikoorts die zich uit op de huid.
Toch maar even langs de dierenarts dat lijkt me voor nu de beste optie.
Sterkte ermee.