Word er tegen de tijd dat het virus overal uitbreekt, een oplossing gevonden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk het wel. Van griep is heel veel bekend. Hoewel het om een nieuwe variant van griep gaat blijft het uiteindelijk toch griep. Dat betekend dat de methoden om vaccins te maken vrijwel zeker nauwelijks aangepast hoeven te worden tov de bekende griep virussen en dat anti griep middelen iig een beperkte werking hebben. Van Tamiflu bijvoorbeeld is al bekend dat het werkt tegen dit nieuwe griep virus. Het zal niet lang duren voor andere producenten hun middelen geperfectioneerd hebben tegen de tijd dat het virus pandemisch wordt in geval dat mocht gebeuren. Dat neemt niet weg dat mocht een nieuw griep virus voet aan de grond krijgen de gevolgen wel degelijk ernstig zullen zijn. We zullen in het westen alleen bepaald niet de zwaarste klappen krijgen.

Er wordt nu al hard aan gewerkt. Tja en virussen muteren, kan best zijn dat de oplossing die nu bedacht wordt, tegen die tijd niet meer afdoende is.

Er is al een middel dat werkt, Tamiflu.

Ik denk dat ze er nu al mee bezig zijn een vaccin te maken. Ik maak me er daarom ook niet zo druk om...

De meest recente code wordt volgens de woordvoerder van GlaxoSmithKline (GSK) de volgende dagen opgestuurd. vervolgens zou tegen september de nieuwe vaccins klaar zijn op grote schaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100