Waarom houden meisjes van rose?

Het is ook mijn favoriete kleur, en ik ben bijna 23...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

Volgens mij kiezen meisjes die kleur niet bewust: ze worden er letterlijk mee in de wieg gelegd! Moeders, fabrikanten en reclamemakers hebben die kleur al uitgekozen... Dan ga je het vanzelf mooi vinden, en je hoort het ook mooi te vinden als meisje. Een jongetje hoort het niet mooi te vinden want dan kan hij wel eens homo zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wou net hetzelfde gaan zeggen, maar ik ben geen puntenhamsteraar dus ik geef je +1...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt gelijk: vroeger wilden jongens rood en geel, stoere kleuren van ridders. Toen hadden meisjes juist blauw.

Andere antwoorden (6)

Ik kan alleen speculeren vanuit mijn eigen positie (kerel van 25), maar ik ben dol op roze omdat:

Het is een zachte, en toch tegelijk ook warme kleur. Volgens mij is het daarmee redelijk uniek in het kleurenspectrum. Ik vind het ook heel rustgevend om veel roze om me heen te hebben.

Ook is roze een kleur die veel gebruikt wordt in schattige hebbedingetjes, en bij veel zoete snoepjes, waar men ook ik ook weer positieve associaties bij leg.

Maar goed, dit geld dus voor mij, ik kan niet weten of deze zelfde redenen ook voor meisjes gelden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grappig, mij noemden ze vroeger altijd 'juffertje blauw', want dat was mijn lievelingskleur. Nu heeft mijn moeder nooit meegedaan aan de blauw-/rozeverdeling: ze liet ons daar vrij in. Mijn broertje hield dan ook meer van groen.
Ik zou niet weten of meisjes daadwerkelijk (meer dan jongens) van roze houden. Als ik op mijn omgeving afga, klopt dat niet. Je bent wel de eerste man waarvan ik hoor dat die van roze houdt, maar dat wil niet zeggen dat je de enige bent.

Toegevoegd op 29-04-2009 06:55:50
Ha, kijk eens, je hebt een medestander: had ik even over het hoofd gezien!

Toegevoegd op 29-04-2009 06:56:56
Ik ben echt nog niet wakker: ik haal de vraag en het eerste antwoord door elkaar. Nog maar even een bakje koffie halen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat meisjes de kleur rose mooi vinden, is vaak aangeleerd. Ze worden meteen in een rose bad ondergedompeld, zogezegd, en doordat alle leuke dingen die ze aangeboden krijgen van baby af aan steeds rose zijn, gaan ze (we ;-) ) die leuke dingen associëren met rose.
Erg leuk om te zien is dat meisjes ook van andere kleuren gaan houden als ze hierin vrijgelaten worden, en dat ditzelfde ook geldt voor jongens, die wél van rose gaan houden.
Voor mij, rose is niet mijn favoriete kleur (dat is blauw), maar ik kan de kleur zeker wel waarderen. Het roept voor mij associaties op met romantisch enzo...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik (meisje,12jr) Haat roze. Ik denk gewoon dat dit per persoon verschilt. Maar dit kan ook aan mij liggen. Ik vind dat roze ,kijk, veel meisjes , vooral kleine, zeggen ROZE, GLITTER , dat is het eerste wat ze opvallen. En dan willlen ze dat ROZEGLITTER kettinkje natuurlijk hebben. Maar omdat je zoveel roze ziet vind ik het al niet eens mooi meer. Doe mij maar iets orgineels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik behoor ook tot het vrouwelijke deel van de bevolking en ik kan wel stellen dat ik nooit iets met roze gehad heb.

Ondanks mijn optimistische vrolijke aard is juist zwart de kleur geworden waar ik me het beste in voel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In die aanleertheorieën zoals de hierboven staan geloof ik niet zo want dan moet je weer op zoek gaan naar de vraag waarom juist dat aangeleerd wordt. Oorzaken van dergelijke dingen liggen vaak in de evolutie.
Ik zie wel wat in wat de eerste antwoorder ook heeft genoemd dat veel snoepjes roze zijn, suikerspinnen zijn ook vaak roze. Roze associeer je makkelijker met zoet en het is bewezen dat vrouwen gewoon sterker ontwikkelde zoet-smaakpapillen hebben.

Toegevoegd op 29-04-2009 18:37:22
Dat zal roze dan aantrekkelijker maken voor vrouwen.