En nu, lavendel oogsten, iemand een idee wat ik met bergen lavendel moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Antwoorden (5)

Je kan er zoveel mee, dat iemand er een complete pagina aan gewijd heeft. Te beginnen met decoratief (Bloemstukken ed) cosmetisch (Als een tonic) in het huishouden en medisch.

Zie ze allemaal hier: http://www.natuurlijkerwijs.com/lavendel.htm#toepassingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja potpourri van maken. Allemaal kleine lapjes stof uit knippen en een beetje lavendel erin doen dicht naaien en lekker tussen de kleren in de kast neer leggen en op de wc en in de bad kamer. En je lieve buurvrouw en moeder en schoonmoeder ook zo,n leuk zelf gemaakt builtje cadeau doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Berookte kleren effen in de droogtrommel met een afgebonden washandje met lavendel in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er lavendelolie van maken. Lavendelolie bezit volgens de boeken, antiseptisch, antimicrobische, antitoxisch en antivirale eigenschappen. Bij verkoudheid snuiven wij een paar keer per dag enige druppels op een papieren zakdoekje op. En werkelijk, het helpt je snel van een verkoudheid af.

Nog meer toepassingen wat je allemaal met lavendelolie kunt doen.

-Lavendel kan als enige etherische olie rechtstreeks op de huid gebruikt worden.

-Een paar druppels op de slapen in masseren helpt bij hoofdpijn.

-Het is als ontsmetter een probaat middel bij jeugdpuistjes.

-Het helpt tegen zonnebrand.

-Naast brandwonden helpt het bij wondjes, aften(inde mond) aambeien, spataderen,

-spierpijn, winterhanden en wintervoeten, rugpijn, verstuikingen en verrekkingen,

- zwemmerseczeem, eczeem, luchtwegaandoeningen, hoge bloeddruk, slapeloosheid

-(Kalmerend), slechte adem, beten bijen en wespensteken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je al die stukjes lavendel erafhaalt en dan lapjes stof neemt kun je en klein kussentje maken..kan met de hand en met de naaimachine dan op u nachtkastje leggen en dan is het lekker ontspannend