En bent promotiemedewerker als je reclame maakt voor een winkel of bedrijf.
Zo kan je langs grote bedrijven langs gaan en hun vertellen waarom ze jou 'merk' producten moeten gaan kopen.

Als promotiemedewerker kan je folders uitdelen op straat of mensen een proefabonnement of proefmonsters aan bieden van het product.
Af en toe staan er wel een mensen op straat die dan mensen proberen lid te maken voor hun kranten abonnement of een nieuw koekje op de markt die dan gratis word uitgedeeld.

Een promotiemedewerker zorgt voor reclame van een nieuw product of merk.
En zonder reclame kan dat nieuwe product of merk niet bestaan.