Mag je ook eten op straat (30-04-2009) verkopen? meeste mensen mogen hun spullen (zonder vergunning) verkopen.

Niet commercieel doeleinde (dus zonder vergunning) mag men voor 1 1/2 dag hun goederen aan derden verkopen zonder enige vergunning, maar geldt dit ook voor etenswaren? (uiteraard zal de kwaliteit wel goed/vers zijn).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Ligt eraan wat je echt onder eten verstaat.

Vroeger verkocht ik altijd eigen gebakken koekjes op koninginnedag, dat leverde geen enkel probleem op, die dingen hoefden immers niet koel bewaard te worden en ze waren keurig verpakt in zakjes. Als je echter ter plekke dingen gaat bereiden dan kan het zijn dat je problemen krijgt, onder andere doordat jij dingen gaat verkopen zonder vergunning (=goedkoop) terwijl de oliebollenboer die 10 meter verderop zit veel geld heeft moeten betalen voor een vergunning.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zat meer aan bijvoorbeeld popcorn, zoetzuur met komkommer, uien(surinaams) en indian summer salade.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Popcorn lijkt me niet zo'n probleem, die zijn niet zo bedervelijk. Wat betreft klaargemaakte groenten... ik weet niet hoe jij met koeling zit... Je kunt het in ieder geval altijd proberen, als ze je vertellen dat het niet mag kun je nog altijd vertrekken :)

Andere antwoorden (3)

Ik geloof dat je een dik probleem hebt als je dit zonder vergunning doet en iemand ondanks de versheid toch ziek wordt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met het oog op de verkoop van voedsel moet je al beschikken over de nodige koeling om bederf tegen te gaan. Verder moet je er rekening mee houden dat de verkoop een commercieel doel dient. En hiervoor heb je een vergunning voor nodig. De zogenoemde vrijstellings data zijn niet per definitie vergunningsvrij...

Zelfs horecabedrijven moeten voor deze vrijstellings data aangeven of dat zij gebruik gaan maken van deze vrijstellingsvergunning...

Als je dit nu nog wilt regelen moet je 'hoog spel' spelen en hiervoor moet je echt toegang hebben tot de hoogste ambtenaren binnen de gemeente...

Lang leve de bureaucratie dus...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat je met de verkoop van coedsel met de warenwet te maken hebt.

Toegevoegd op 28-04-2009 09:47:11
Geen coedsel maar voedsel