hoe laat ik 2 buiten lampen branden, de stroom komt via een stekker in het stopcontact

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
paulus811
13 jaar geleden
Wat is nou eigenlijk je vraag? Hoe je het aansluit? Wat je nodig hebt? Dat is (mij in ieder geval) niet helemaal duidelijk. En zijn het staande lampen, of muurlampen? Wat is het probleem?

Het beste antwoord

Probeer het anders op te lossen dan met de stekker en het stopcontact. Omdat je electra naar buiten, dus een mogelijke vochtige omgeving brengt, moet je de nodige maatregelen nemen en wel. Zorg voor goede aarde en isolatie. Als de lampen op de grond staan gebruik dan bewapende grondkabel. Als je kabels moet verbinden doe dit dan in een waterdichte mof. Probeer de lampen aan en uit te doen met een schakelaar. Die schakelaar kan je ook van het stopcontact maken. Als je geen ervaring hebt roep dan professionele hulp of een handige buurman erbij. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gaatje in de muur boren, snoer er door, zodat je de stekker in het stopcontact kan laten zitten en toch de deuren en ramen kan sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is een stappenplan:

http://www.klusopedia.nl/klussen/Buitenlamp_met_sensor_monteren