Kan je in een thetford toilet van de caravan groene zeep gebruiken?

Inplaats van het bekende roze vloeistof voor de frisse geur. Dit in het kader van de kosten en millieu.

10 maanden geleden
in: Overig
SimonV
10 maanden geleden
Misschien. Het toilet zal waarschijnlijk wel gaan stinken. Thetford: toiletadditieven zijn belangrijk voor draagbare toiletten, omdat ze verschillende doelen dienen. Ze bieden een praktische manier om op een veilige en praktische manier toiletafval tijdelijk op te slaan dat u thuis door de riolering zou spoelen. Ze helpen ook om geurtjes, gasvorming en moeilijk te legen afvaltanks te voorkomen. Bovendien kunnen ze helpen om het risico op verstoppingen in het sanitairsysteem te verminderen. Door gebruik te maken van een toilettoevoeging zorgt u ervoor dat uw mobiele toilet effectief, efficiënt en hygiënisch functioneert.
https://www.thetford-europe.com/gb/bathroom/toilet-care-products

Antwoorden (1)

Nee dat kan niet, althans niet zonder mogelijke problemen. In de roze of blauwe vloeistof zit een stof die toiletpapier (mits van 100% cellulose) en uitwerpselen afbreekt. Dat stofje zit niet in groene zeep.
Als de kosten een probleem zijn, koop dan een fles van dit spul bij de Action. En vergeleken met zo'n beetje dubbel brandstofverbruik van de auto door het trekken van de caravan, is de milieuschade van toiletvloeistof te verwaarlozen.
Toegevoegd op 17 juni 2023 08:56: tekst
paulus811
10 maanden geleden