Ik wil beginnen met boogschieten. welke boog(materiaal/lengte/kwaliteit) moet ik aanschaffen?

Mijn dochter en ik geven "kapitalen" uit aan het boogschieten op kermissen(ballonnetjes). Het wordt hoog tijd dat we zelf een boog aanschaffen. Wie heeft suggesties?

een jaar geleden
in: Overig
Inekez1
een jaar geleden
Dat ligt aan je lengte (en evt leeftijd van dochter ivm groei), aan je kracht, aan de ruimte die je hebt, je doel en ambities. Wil je alleen thuis in de tuin schieten, of ook bij een boogschietvereniging gaan? In dat laatste geval raad ik je sowieso aan daar eerst eens contact mee op te nemen. Ze kunnen je dan persoonlijk advies geven en wellicht kun je eerst een paar keer schieten met verschillende bogen die je leent van de vereniging om te kijken wat het beste bij je past.
Ritsuka
een jaar geleden
Ik denk dat je het beste naar een vereniging kunt gaan voor advies

Antwoorden (1)

Al is boogschieten ruim bekend bij het brede publiek, toch is het niet de populairste sport. Waaraan ligt dat volgens Stijn Waeijaert? "Het is wel wat jammer, want eigenlijk is het een erg laagdrempelig sport. Je kan al starten met een paar stokken en wat touw. Wil je een boog aanschaffen, dan zijn er zeker voldoende betaalbare opties. Het grote probleem is dat weinig mensen weten waar ze kunnen boogschieten."
Het beste leer je boogschieten in een club. Ervaren begeleiders staan je bij in de techniek en met het materiaal. Veel clubs organiseren ook initiatiedagen om te proeven van de sport.
fremar
een jaar geleden