Spookt het nu eigenlijk echt in het verlaten dorpje doel in belgië?

een jaar geleden
in: Overig
1.5K
Ritsuka
een jaar geleden
Laatste keer dat ik er was woonden er nog een aantal mensen.
Geen spoken, alleen grotendeels verlaten en dichtgetimmerd

Antwoorden (2)

Er is nog nooit onomstotelijk bewijs gevonden dat spoken (of iets dergelijks) bestaan.
Daarom durf ik eigenlijk met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat het niet spookt in het verlaten dorpje Doel in België.
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
Plus. Begrijp de min niet.
Thecis
een jaar geleden
De min maakt ook niet uit. Soms krijg je die wel eens.
Doel wordt een spookstad genoemd. Maar niet omdat het er spookt, maar het een spookachtig dorpje is. Spookachtig betekent griezelig.

"Het eerste wat je ziet zijn allemaal dichtgetimmerde huizen, vol met graffiti. Niet alles is even mooi maar er zitten ook ware kunstwerken bij. Ik krijg er een creepy gevoel bij…het bezorgt mij rillingen. Het lijkt net of het dorp door een grote ramp verlaten is. Alles lijkt zo achter te zijn gelaten. Maar niks is minder waar…"

In de jaren 60 wilde de Antwerpse Haven gaan uitbreiden en daar moest Doel voor wijken. Vele inwoners verlieten Doel en het begon langzaam leeg te lopen. Spullen werden achter gelaten. Maar niet iedereen week. Al sinds de jaren 60 is er een conflict tussen de bewoners en gemeente Beveren. Doel telde in 2013 nog maar 28 bewoners die er hardnekkig blijven wonen. Vele van deze mensen zijn op hoge leeftijd en willen niet weg.
SimonV
een jaar geleden