Wooncorporatie heeft mijn telfnmr zonder mijn toestemming doorgegeven aan derden mag dat?

Er is (niet dat ik weet) een onderzoek in mijn woning gedaan, en er zijn gebreken geconstateerd aan gas-elektra- en water installatie. Dit bericht kreeg ik van mijn wooncorporatie waar ik de woning van huur. Zij hebben zonder mijn toestemming mijn nummer doorgegeven aan het instllatiebedrijf. Mogen zij dit zomaar doen.

een jaar geleden
in: Overig
ronron1212
een jaar geleden
Ja dat mogen ze dat bedrijf moet met jouw contact kunnen opnemen wanneer ze kunnen repareren of controleren.
tinus1969
een jaar geleden
@ronron1212 op welke basis vd AVG is dat dan?
TurfGraver
een jaar geleden
Wel zo efficiënt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/mogen-organisaties-mijn-persoonsgegevens-aan-anderen-doorgeven
ronron1212
een jaar geleden
@tins1969 lees hem eens goed door.
tinus1969
een jaar geleden
Gelezen. Welke grond zou jij claimen ronron1212? Verhuurder staat niet sterk.
TurfGraver
een jaar geleden
Of je spit alle wetsartikelen door op zoek naar een kier waarmee je de wbv om de oren kan slaan of je maakt een afspraak met de installateur om een mogelijk gevaarlijk situatie voor jou te voorkomen.
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 meestal staat dat in het verhuurcontract toegang verlenen en contact met externe dienstverleners verhuurder
Vortexxx
een jaar geleden
Ik plaats jezelf af te vragen of dat het mag zou je ook kunnen denken wat handig, nu kan het installatie bedrijf rechtstreeks contact met mij hebben over de werkzaamheden i.p.v. dat de verhuurder ertussen zit als doorgeefluik en daarmee een mogelijkheid dat het bericht niet juist doorkomt, een telefoonnummer is niets iets heilig hè? De reeks nummers die jouw telefoonnummer maken onderscheidt jou van andere mensen om direct contact mee te krijgen, gebruik die eigenschap dan ook als zodanig i.p.v. te 'zaniken' of iets mag...

Geef als eerste antwoord