Wat wordt bedoeld met waargenomen slaapuren?

een jaar geleden
in: Overig
1.2K
ronron1212
een jaar geleden
Waar en hoe bedoel je
tinus1969
een jaar geleden
In welke context? Waar heb je dit gelezen?
VraagMaarRaak57
een jaar geleden
Het gaat om het feit dat er sprake is van vermoeidheid. Hierbij is de vraag wat zijn de aantal uren slaap en wat zijn de waargenomen slaapuren?
Amadea
een jaar geleden
Soms denk je de halve nacht wakker te hebben gelegen, maar heeft een partner/kamergenoot gemerkt dat je toch zeker zes uur achter elkaar geslapen hebt. Ik denk dat het om dat verschil gaat.
Ritsuka
een jaar geleden
Gaat dit om een apparaatje als FitBit wat je slaap kan meten?
tinus1969
een jaar geleden
Ik denk dat Amadea gelijk heeft.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk wordt hiermee gemeten slaapuren bedoeld.
Uit een onderzoek bleek dat de gemiddelde gemeten slaap zes uur was en subjectieve rapportages waren gemiddeld 0,80 uur langer dan de gemeten slaap. De mate van overschatting varieerde per persoon en slaapkenmerk.
SimonV
een jaar geleden