Mag je op een openbaar speelplein tussen huizen je motor en scooter voor langere tijd parkeren?

De buren hebben altijd een motor en scooter op een openbaar speelplein staan achter hun huis is dit toegestaan?

een jaar geleden
in: Overig
1.9K
tinus1969
een jaar geleden
Is het een plein waar je ook kunt spelen of is het een speelplein met bv speeltoestellen of voetbaldoelen? Hebben kinderen last van de motor? Wijkagent wel eens gebeld?
Inekez1
een jaar geleden
Voor motoren gelden dezelfde regels als voor auto's: niet op de stoep parkeren. Dus ook als het pleintje geen officieel speelterrein is maar deel van het normale voetgangersgebied, mag daar geen motor worden geparkeerd. Voor scooters geldt dat die wel op de stoep (of pleintje) mogen worden geparkeerd als dit de doorgang niet belemmert. Los van wat er wettelijk wel en niet mag: heb je er (fysiek) last van? Geef dat dan aan bij de eigenaar van die voertuigen. Heb je er geen last van? Maak je er dan ook niet druk om en gebruik je energie voor andere zaken.

Antwoorden (1)

Art. 27 RVV: Fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad of in de berm dan wel op andere door het bevoegde gezag aangewezen plaatsen.
Dus als het plein een trottoir of voetpad is, dan mag je daar je scooter plaatsen.
een jaar geleden