Hoe heeft Joran van der Sloot in 2011 een moord gepleegd terwijl hij in 2005 verdachte was?

Sindskort ben ik ingedoken in de zaak van Joran van der Sloot, i know na meer dan 15 jaar maar toentertijd was ik een kind en heb ik het niet meegekregen. keek ook niet het programma van Peter R. de Vries (RIP).

In 2005 verdwijnt Holloway in Aruba, een jaar later pakt misdaadverslaggever Peter R. de vries deze zaak op en uiteindelijk in 2008 geeft Johan een bekentenis af op de moord van Holloway via de informant op geborgen camera's.

Nu is mijn vraag, heeft hij hier dan niet voor vastgezeten? En hoe kan het zijn dat Flores die hij in 2011 vermoord heeft in Peru hiervan niets afgeweten heeft? I mean in NL had de aflevering 1.7 miljoen kijkers en kreeg het internationale bekendheid. Toentertijd in 2008 was ik een kind van 13 en heb ik er wel iets van meegekregen waardoor ik Aruba zelfs asocieer met de verwijding van Natalee Holloway. Maar hoe kan dit gebeurd zijn? Als hij verdacht werd al van moord en hoe kan Flores met hem meegaan als 21 jarige meid? Heeft ze dan onder een steen geleefd? Ik snap niet hoe hij uberhaupt gewoon op vrije voeten was

een jaar geleden
in: Overig
2.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Hij is alleen verdachte in de zaak Holloway.
tinus1969
een jaar geleden
Niet elke inwoner van Peru volgt Nederlandse crime programma's op de voet.
Castle
een jaar geleden
Joran van der Sloot wist veelal ook mensen om zijn vinger te wikkelen. Hij heeft zelfs een kind met Leidy Figueroa.

Antwoorden (1)

Joran van der Sloot was steeds verdachte, maar de zaak Natalee Holloway kon niet 'rond' worden gemaakt. Hij is een aantal keren gearresteerd, in 2005 en in 2007, en opnieuw verhoord in 2008, maar hij werd ook steeds opnieuw weer vrijgelaten.

Daarom kon hij in 2010 (niet in 2011!) een moord plegen. Op 30 mei 2010, precies vijf jaar na de verdwijning van Natalee Holloway in 2005, vermoordde hij de Peruaanse Stephany Flores. Hiervoor werd hij gearresteerd op 3 juni 2010, in Chili. Voor deze moord werd hij veroordeeld tot 28 jaar gevangenisstraf.
Antoni
een jaar geleden