voel je een tampon helemaal niet zitten? Zit die dan verkeerd? Moet het nog verder?

DIt is de eerste keer dat ik een tampon gebruik

een jaar geleden
in: Overig
1.7K
HeerVoldemort
een jaar geleden
Ik kan niet met gewone tampons overweg. Maar ik vind tampons wel heel prettig omdat je ze juist niet voelt zitten. Daarom gebruik ik tampons met een inbrenghuls, zo krijg ik ze diep genoeg en als ik hem later op de dag toch ga voelen, weet ik dat hij verzadigd is en vervangen moet worden...soms kan dit al na 2 uur zo zijn op dag 1 en 2 van mijn menstruatie. Sowieso moet je een tampon nooit langer dan 8 uur dragen i.v.m. de "tamponziekte" geen grapje!

Antwoorden (2)

Als een tampon goed zit zou je hem niet moeten voelen. Als je hem voelt, en zeker als het oncomfortabel aanvoelt, dan kan je het beste proberen hem met je wijsvinger nog wat verder naar binnen te duwen.
Als je voor de eerste keer een tampon gebruikt is dat heel "onhandig". Je moet er enige handigheid in krijgen. De link hieronder gaat naar een internetsite met tips voor "beginners" met betrekking tot het gebruik van tampons.
een jaar geleden
Je zou de tampon ongeveer 3 centimeter diep in moeten brengen. Dit is ongeveer inbrengen tot je vinger niet meer verder kan. Zodra de tampon is ingebracht, zou je geen ongemak moeten voelen. Als dat wel zo is, kan het een aanwijzing zijn dat de tampon er niet goed in zit en moet je hem misschien iets verder naar binnen duwen of eruit halen en het opnieuw proberen met een nieuwe.
een jaar geleden