Deels wel ja. Geen geldzorgen hebben draagt bij aan een gelukkig gevoel en in die zin is geluk dus te koop.

Ook kun je met geld zaken kopen die bijdragen aan een gelukkig gevoel, ook al is het maar voor even.

Geld is geen garantie voor geluk overigens, maar dat is armoe absoluut ook niet.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Geluk is niet te koop. Maar als je veel geld hebt kan je heel veel kopen en sommige mensen worden daar gelukkig van. Ik vraag me af ben je dan gelukkig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als voor iemand geluk betekend, het hebben van veel materiele zaken, dan wel.
Maar voor de meeste mensen zit geluk in veel andere dingen, die niet met geld te koop zijn.

Liefde,
gezondheid,
zonnestralen,
een mooi doelpunt
etc.

dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is te koop.

Maar niet met geld of materiële zaken, door jezelf weg te geven "koop" je geluk. Hoe weinig je bezit, dat lukt namelijk altijd. En als het lukt, ben je gelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je 'geluk' definieert, dat zal voor ieder mens anders zijn, daarna kun je bepalen of zulks te koop is.
Ik ben van mening dat je 'geluk' kunt afdwingen, niet kunt kopen.
'Geluk' belichaamt voor mij een gevoel van opperste tevredenheid, dat varieert van een zonsondergang tot een minuut lang kijken naar mijn kind, hoe die rustig ademt, veilig en vertrouwd in zijn bedje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk is niet te koop. Het is een kwestie van aangeboren talent, hard werken en geluk hebben. Alle drie zijn noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,ik zou mijn man en kinderen en kleinkind voor geen miljoen willen ruilen.Geluk is niet te koop!

Toegevoegd na 31 seconden:
Nee,Nee en nog eens Nee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, echter zal dit alleen vluchtig geluk zijn.

Als je net een nieuwe auto hebt gekocht, zal je op dat moment heel gelukkig zijn. Dit geluk word elke keer weer even aangewakkerd als je die mooie auto showed aan een bekende.

Echter na een tijdje is die nieuwigheid eraf en dan is het weer normaal. Dan is het geluk ook weer weg.
Sommigen zijn verslaafd aan dit soort geluk en blijven dan nieuwe dingen kopen.
Materialisme komt hier ook vandaan.

Het is en blijft vluchtig geluk en is in no time weer verdwenen.

Werkelijk geluk kan men alleen maar IN zichzelf vinden. Of je nu rijk bent of arm. Het heeft dan niets met geld te maken, maar alleen met eigenwaarde en liefde (voor jezelf en je medemens).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort maar krachtig Nee!