Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand hoe je rolletjes plakbank lang bruikbaar kunt houden?

Ik gebruik maar weinig plakband maar als ik het nodig heb is het meestal keihard geworden. Dan kan ik weer een aantal rolletjes weggooien want je kunt vrijwel nergens nog een los rolletje kopen en zeker niet bij mij in de buurt. Het gaat dus om "gewoon" plakband.
Het plakband ligt gewoon in een afgesloten kastje in de woonkamer.

2 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Hoelang bewaar je het? Want ik doe al jaren met hetzelfde rolletje zonder problemen.
Pieterke
2 jaar geleden
@Ritsuka bedankt voor je reactie. Ik bewaar het een jaar of 5 denk ik.
Inekez1
2 jaar geleden
Neem een ander soort plakband. Juist die goedkope standaard rolletjes met smalle transparante tape vergaan het snelst. Mijn ervaring is dat de matte tape heel lang bruikbaar blijft. Er is de dure versie van 3M Scotch tape (mat / wit tape met groene kern) maar ik heb al zeker 10 jaar de goedkoopste versie van de Wibra. Destijds voor een project met kinderen heel veel gekocht en nu nog steeds in gebruik. Ik bewaar het ook in de kast in de woonkamer, maar bij mij in huis wordt het nooit warmer dan 17 of 18 graden. Te warm is niet goed voor tape, daglicht ook niet. De Scotch tape heet bij elke fabrikant anders maar wordt veel verkocht. Is iets duurder dan de goedkoopste tape maar vaak wel per 1 of 2 rolletjes te koop.
Pieterke
2 jaar geleden
@Inekez1: Dank voor de tip
Amadea
2 jaar geleden
Bewaar ze op een koele droge plaats, buiten direct zonlicht. Warmte is funest voor plakband.
Pieterke
2 jaar geleden
@Amadea: Dank je voor je reactie. Dat doe ik al.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Laat oud plakband even opwarmen in de magnetron. Het is wel even zoeken hoe lang. Maar 10/20 seconden moet genoeg zijn!
(Lees meer...)
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden