Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zouden jullie doen: 1 ratje houden of naar een opvangcentrum brengen?

Ik had tot 2 weken geleden 2 ratjes. 1 heb ik moeten laten inslapen vanwege een tumor. De 2 waren altijd erg close en sliepen ook altijd samen. Ik heb de ander de afgelopen 2 weken in de gaten gehouden maar ik kan niet echt ander gedrag opmerken. Ik ben bang dat als ik haar naar een opvangcentrum breng dat zij niet met de andere ratjes om kan gaan. Wat is jullie mening?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ah en, over een paar maanden moet ik 40 uur stage lopen in de week. Ik heb haar nu vrij vaak bij me zitten op mijn kamer maar dat zal dan wel veel minder worden. Is dat niet erg zielig als ze zoveel alleen zit?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ah en, over een paar maanden moet ik 40 uur stage lopen in de week. Ik heb haar nu vrij vaak bij me zitten op mijn kamer maar dat zal dan wel veel minder worden. Is dat niet erg zielig als ze zoveel alleen zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Opvang is een idee. Ratten kunnen vrij makkelijk bij andere ratten geplaatst worden. Kan je hem niet in de Fam. Houden kan je afentoe op visite. Maar een rat kan dus gewoon bij andere.
Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Ratten zijn indd wel gezeldsschaps dieren. Misschien kan je een maatje kopen. Maar een rat kan best 8 uur per dag alleen blijven hoor. Als ie savonds maar bij je mag zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je geen ander gedrag opmerkt aan het andere ratje dan zou ik die gewoon houden. Tenzij je er vanaf wilt, maar zo te zien heeft ze het nog prima naar haar zin bij jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij nog hetzelfde is als eerst, gewoon houden. Geen dingen zoeken die er niet zijn
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Gewoon houden hoor, ratten zijn geen mensen dus ze zijn al heel snel vergeten dat er ooit een andere was.
Je kan er desnoods weer eentje bij kopen ik denk dat je in de dierenzaak wel advies kunt vragen over hoe deze 2 aan elkaar te laten wennen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ik zou hem doodmaken
ik heb net ratten of muizengif gezet om ze weg te werken
het was niet normaal al dat geren in huis waar ik logeer

Toegevoegd na 12 minuten:
ik wil even bijvoegen dat ik mijn verontschuldiging aanbiedt, ik dacht dat het om vieze ziekmakende ratten ging
u hebt het over schone lieve tamme ratten
sorry!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon houden,
Ratten kunnen wel ff alleen blijvn hoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding