Wat is de goud waarde van dit moment?

Ik heb een 14k horloge liggen. Iemand wil hem kopen. Wat is de goud waarde. Wat us reëel om te vragen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar een juwelier, alsof je het wilt verkopen, en laat het schatten. Of liever nog naar verschillende juweliers : de schattingen kunnen nogal uit elkaar liggen....dan heb je een reëele indicatie voor je vraagprijs.

Het beste antwoord

de dagwaarde is op moment €16.26 per gram

Toegevoegd na 2 minuten:
je kan de dagwaarde volgen op Dawson Gold .nl

Toegevoegd na 10 minuten:
een gouden horloge overigens al t goud word gezien als sloopgoud
je krijgt er nooit de nieuw of dagwaarde voor terug..
de waarde van je horloge ligt dus betrekkelijk laag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt met het bedrag dat ik gekregen heb per gram.

Andere antwoorden (4)

Het is moeilijk te zeggen wat een reele prijs is voor het horloge. Dat hangt af van het merk, het type en de staat van het horloge.
Alleen voor het goud is het vaak niet veel waard, want de prijs is per gram puur goud. Op een gouden horloge van 14k is dat vaak veel minder dan de marktwaarde van het hele horloge.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat horloge is niet van alleen 14k, het binnenwerk enzo weegt ook mee.
Is het horloge niet meer waard dan de goudprijs, omdat het een horloge is? (of is ie is slechte staat)

Goudprijs 26 Mei 2010
Basisprijs - € 31.040,-
8-karaat € 9.30 per gram
9-karaat € 10.55 per gram
14-karaat € 16.35 per gram
18-karaat € 20.95 per gram
20-karaat € 23.30 per gram
22-karaat € 25.60 per gram
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goudprijs staat momenteel op $1232.65 per ounce
1 Ounce = 28,3495231 gram
Euro - Dollar 1,2273
Heb je al ingredienten om uit te rekenen voor hoeveel euro aan Gold er echt in je horloge zit.
Waarschijnlijk is de prijs lager dan jij ervoor zou willen hebben, maar tegelijkertijd hoger dan de ander ervoor zou willen geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De waarde van goud is gegeven.
De prijs die je voor je horloge kan krijgen bepaal je bij het opkopen niet zelf: De opkoper doet je een bod, welke je kan accepteren of weigeren. Ik zou als ik jou was voor mezelf bepalen: Hoeveel is ghet horloge me waard. Wordt er meer geboden, dan verkoop je het.