Wat is het verschil tussen een laaghangende wolk en mist?

Toegevoegd na 33 minuten:
Afgezien van de hoogte...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.9K

Het beste antwoord

Niets. Mist is een heel laag hangende wolk (Of in de bergen: Heel hoog hangende grond)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de hoogte en de dichtheid van de wolk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een laaghangende wolk is een wolk die laag overwaait.
mist is vocht wat uit de grond omhoog trekt (of een extreem laaghangende wolk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoogte. Beide ontstaan als de lucht vlak boven een oppervlakte afkoelt. Door de afkoeling gaat de waterdamp in de lucht langzaam over in waterdruppeltjes. Dit is mist. Na zonsopkomst begint de zon de aarde op te warmen, waardoor de mist gaat stijgen. Dit zijn laag hangende wolken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen verschil. Mist is gewoon een laaghangende wolk 'in kontakt met de grond'. Zodra de bodem van de mistbank los komt van de grond, valt het onder het wolkengeslacht 'Stratus'.