Kun je een pakket als 'belstuk' aan laten bieden? En hoe gaat dat in zijn werk?

N.a.v. een antwoord die ik vandaag op èèn van mijn vragen kreeg waarin werd gezegd dat je een pakket ook als belstuk aan kan laten bieden, weliswaar met wat hogere frankering, maar minder dan een pakket.

Ik stel mij zo voor dat dit gaat om kleine pakketjes die net niet door de brievenbus kunnen maar wel door de postbode kunnen meegenomen worden in hun tas of bestelauto(?)

Als dat inderdaad bestaat dan zou dat wel een geweldige oplossing zijn voor iedereen die wel eens wat verkoopt via internet en waarbij de hoge pakketkosten voor de 'klant' net een drempel zijn. Ik bedoel dan geen mega-pakketten, maar kleine pakketjes die nèt niet door de brievenbus kunnen waardoor de verzendkosten soms nog hoger zijn dan de koopprijs van het product.

Bestaat dit dus ècht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een belstuk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou net zeggen: "Zie antwoord van robm op deze vraag";-) http://www.goeievraag.nl/vraag/verpakken-verzenden-eigengevouwen-a4-vel.69160
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het trouwens even als aparte vraag gesteld omdat dit ook wel interessant kan zijn voor anderen, en omdat niet iedereen de reacties onder de antwoorden leest ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het over goedkope dingen hebt die je verkoopt dan zou het inderdaad kunnen, ik meen echter dat TNT maar €6,75 voor verzending van een pakket binnen Nederland tot 10Kg, maar als het om dingetjes van zeg maximaal een tientje gaat dan is dat natuurlijk duur. Bedankt voor de uitleg in ieder geval, weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies mlodewijk, en ik vraag mij dus ook af waarom niet meer mensen dit weten èn of dit uberhaupt kan. Ik verkoop ook wel eens dingetjes van een paar euro die nèt niet door de brievenbus kunnen. Je moet dan net geluk hebben wanneer iemand ook nog bij wat 'groters' belang heeft waarbij dat kleinere dan in een pakket kan worden meegstuurd, maar anders is het echt niet interessant om dit online te gaan verkopen.

Het beste antwoord

Gewoon aanbieden bij het postkantoor. Daar wordt het gewogen en gefrankeerd.
Vroeger kon je op het postkantoor een kaart krijgen met een gleuf. Als het poststuk daar doorheen kan is het nog een normaal poststuk. Zoniet dan is het een belstuk.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een poststuk dat niet door de brievenbus kan. De postbode moet aanbellen om het te bezorgen. Een poststuk groter dan 38 x 26,5 x 3,2 cm is een belstuk. Een belstuk is het tegenovergestelde van een busstuk, een poststuk dat wél door de brievenbus kan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Een poststuk dat niet door de brievenbus kan. De postbode moet aanbellen om het te bezorgen. Een poststuk groter dan 38 x 26,5 x 3,2 cm is een belstuk. Een belstuk is het tegenovergestelde van een busstuk, een poststuk dat wél door de brievenbus kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

TNT post heeft geen apart tarief voor belstukken. TNT kent brievenbuspost en pakketpost. Iets wat niet door de brievenbus kan, is pakketpost waarvoor je minimaal 6,75 euro betaalt. De voorwaarden aan een pakketstuk is dat het maximaal 30 kilo weegt en 100*50*50cm groot is.
Kijk maar eens op de link hieronder.

Via andere verzenders kun je mogelijk wel goedkoper verzenden. Zoals via DHL, dan kan het voor 5 euro. Is het wel 4 dagen tot een week onderweg.