Kun je een pakket als 'belstuk' aan laten bieden? En hoe gaat dat in zijn werk?

N.a.v. een antwoord die ik vandaag op èèn van mijn vragen kreeg waarin werd gezegd dat je een pakket ook als belstuk aan kan laten bieden, weliswaar met wat hogere frankering, maar minder dan een pakket.

Ik stel mij zo voor dat dit gaat om kleine pakketjes die net niet door de brievenbus kunnen maar wel door de postbode kunnen meegenomen worden in hun tas of bestelauto(?)

Als dat inderdaad bestaat dan zou dat wel een geweldige oplossing zijn voor iedereen die wel eens wat verkoopt via internet en waarbij de hoge pakketkosten voor de 'klant' net een drempel zijn. Ik bedoel dan geen mega-pakketten, maar kleine pakketjes die nèt niet door de brievenbus kunnen waardoor de verzendkosten soms nog hoger zijn dan de koopprijs van het product.

Bestaat dit dus ècht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gewoon aanbieden bij het postkantoor. Daar wordt het gewogen en gefrankeerd. Vroeger kon je op het postkantoor een kaart krijgen met een gleuf. Als het poststuk daar doorheen kan is het nog een normaal poststuk. Zoniet dan is het een belstuk. Toegevoegd na 7 minuten: Een poststuk dat niet door de brievenbus kan. De postbode moet aanbellen om het te bezorgen. Een poststuk groter dan 38 x 26,5 x 3,2 cm is een belstuk. Een belstuk is het tegenovergestelde van een busstuk, een poststuk dat wél door de brievenbus kan. Toegevoegd na 8 minuten: Een poststuk dat niet door de brievenbus kan. De postbode moet aanbellen om het te bezorgen. Een poststuk groter dan 38 x 26,5 x 3,2 cm is een belstuk. Een belstuk is het tegenovergestelde van een busstuk, een poststuk dat wél door de brievenbus kan.

TNT post heeft geen apart tarief voor belstukken. TNT kent brievenbuspost en pakketpost. Iets wat niet door de brievenbus kan, is pakketpost waarvoor je minimaal 6,75 euro betaalt. De voorwaarden aan een pakketstuk is dat het maximaal 30 kilo weegt en 100*50*50cm groot is. Kijk maar eens op de link hieronder. Via andere verzenders kun je mogelijk wel goedkoper verzenden. Zoals via DHL, dan kan het voor 5 euro. Is het wel 4 dagen tot een week onderweg.

Bronnen:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100