Waar kun je als particulier papieren laten versnipperen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Overig
3.2K
jc54
3 jaar geleden
Voor € 25,- heb je zelf een papierversnipperaar.......
https://www.bol.com/nl/p/pavo-papiervernietiger-6-blads-x-6mm-10-liter-opvangbak/9200000085677097/?bltgh=gWBGATm6AtjIiTzsfd1HnA.1_43.45.ProductImage
TurfGraver
3 jaar geleden
Bij iemand die toevallig zo'n ding heeft of er zelf 1 aanschaffen (15 euro bij Lidl).

Antwoorden (1)

Voor je eigen gemoedsrust versnipper je zelf de papieren die niet voor de ogen van anderen zijn bedoeld.
De aanschaf van een papierversnipperaar is goedkoop: enkele tientjes. Er zijn ook duurdere varianten met meer versnippercapaciteit.
Over het algemeen gaat het om niet meer dan hooguit drie, vier, vijf volle vuilniszakken. (Uit eigen ervaring weet ik dat heel veel vellen versnipperd papier in 1 vuilniszak gaan.)
Je kunt een bedrijf inschakelen die het jou uit handen neemt. Maar het kost je veel geld en voor jezelf heb je niet de 100% zekerheid dat gebeurt wat je hebt bedoeld.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@SentWierda die bedrijven vernietigen je papier echt wel ze zijn daarvoor gecertificeerd.
Cryofiel
3 jaar geleden
Vooral dat laatste was voor mij een reden zelf een papierversnipperaar aan te schaffen. Niet alleen is dat veel goedkoper dan een bedrijf in te schakelen, maar zelfs bij het beste bedrijf wordt wel eens een foutje gemaakt. Ook heb je de kans dat jouw buurjongen bij zo'n bedrijf werkt en jouw vertrouwelijke documenten onder ogen krijgt. Ook al versnippert hij ze braaf, dan nog wil je niet dat hij eerst heeft kunnen zien wat er op die papieren stond.
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. Niet alles is wat het moet zijn: tegenwoordig belandt heel veel ingezameld plastic afval uiteindelijk toch bij het gewone restafval.
Wat Cryofiel als praktijkvoorbeeld geeft lijkt me niet uit de duim gezogen.
ronron1212
3 jaar geleden
@SentWierda wat heeft plastic nu weer met papier versnipperen te maken en met een professioneel papier versnipper bedrijf??
SimonV
3 jaar geleden
Nog geen antwoord op de vraag: bij welke bedrijf je als particulier terecht?
SentWierda
3 jaar geleden
@SimonV. Als iemand toch een bedrijf wil inschakelen: schakel dan een gecertificeerd papiervernietigingsbedrijf in.
https://www.papiervernietiging.com/waar-papier-laten-versnipperen-en-vernietigen/