Wanneer is een ophaalbrug open?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K
itsme
13 jaar geleden
Zo, goeie vraag zeg!!! Zelf verzonnen? of van internet geplukt? Heb je ook een link voor me?

Antwoorden (5)

Als zonder nat te worden kan passeren....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een schip is een ophaalbrug open als de brug omhoog is en het schip kan doorvaren.

Voor een auto of fietser is de ophaalbrug open als je zo over de brug kan rijden.
Zonder dat de slagbomen dicht zit natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij opgehaald is,d.w.z. als er een schip/boot passeert.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik merk,dat ik toch niet zo slim ben! Heb het maar van 1 kant bekeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zeg je niet "de brug IS open" maar "de brug STAAT open".
Dus denk ik als de brug omhoog staat en de slagbomen naar beneden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van de brug af. Bij spoorbruggen is er een vaste tijd gepland waarop ze open kunnen. Treinen hebben namelijk een vaste dienstregeling en die mag niet verstoord raken door een brug die opeens 10 minuten open moet. Als er een schip aankomt, moet het wachten tot de openingstijd is aangebroken. Als er geen schip komt, gaat de brug niet open. Er zijn ook bruggen die naar behoefte open gaan. Sommige alleen in het 'seizoen' dus wanneer het weer mooi genoeg is om te gaan varen.