Waarom hebben Amerikaanse huizen zulke hoge huisnummers?

Op TV zag ik een huisnummer in de 6.000, en volgens mij zijn niet alle straten in de VS kilometers lang, hoe kan dit dan toch zo hoog zin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5K

Het beste antwoord

Een groot aantal amerikaanse steden is gebouwd met een blok structuur. De huisnummers zijn dan bbhh.
1323 Goeie Vraag Avenue, betekent dan huisnummer 23 in blok 13. (dus tussen de 13-de en 14-de zijstraat in).

Blokken kunnen heel kort zijn, bijvoorbeeld met 1 kantoor. Dan zou dat huisnummer 1301 worden en bestaan er geen andere oneven nummers beginnende met 13.

Kortom, anders dan de teneur van vraag en reacties, is het eigenlijk een hoogst intelligent systeem en een voorbeeld van praktisch inzicht, waardoor Amerika de wereldleiding heeft overgenomen van Europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In een land dat nog geen olielek kan dichten maar wel grootheidswaanzin heerst, is alles mogelijk... Maar er zijn wel degelijk lange straten (zie maar de "blocks" in New York) waar de huisnummers absurt hoog oplopen. Natuurlijk is dat lang niet overal het geval.

Toegevoegd na 17 seconden:
*maar waar wel*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten het feit dat er zeer zeker wel kilometerslange straten zijn (Heb dit voorjaar er nog eens 30 minuten over gedaan een straat uit te lopen naar het centrom toe), moet je er vanuit gaan dat de meeste straten die je in de TV series voorkoment, niet echt bestaan, maar gewoon studio wijken zijn. En dus gewoon fake nummers hebben