Welke vakken zijn in de 3. klas van vwo verplicht?

Ik ga volgend jaar naar de 3. klas van het atheneum (vwo). Nu wil ik graag weten welke vakken zijn verplicht in deze leerjaar.
Een link kan handig zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
17.5K

Het beste antwoord

Lees goed het informatieboekje van je eigen school, want scholen hebben hier enige vrijheid in.

Hierbij het vaste vakkenpakket:
Nederlands
Frans
Duits
Engels
Geschiedenis
Aardrijkskunde
Wiskunde
Natuurkunde
Scheikunde
Biologie
Economie
LO

Verder verschilt het per school of er nog een standaard extra vak is toegevoegd, de school waar ik dit lijstje vandaan heb, biedt een keuzevak aan waarbij je kunt kiezen uit het onderstaande rijtje.

Muziek
Drama
Tekenen
Handvaardigheid
Foto/film
LO-plus
Science
Informatiekunde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat verschilt per school maar meestal is dat: Engles, wiskunde, 2 andere moderne vreemde talen zoals Frans, Spaans of Duits, scheikunde en natuurkunde of NaSk. Geschiedenis, aardrijkskunde, economie, gym en ook nog iets van tekenen, muziek, drama of beeldende vorming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is heb je in de derde klas nog helemaal niets te kiezen. Pas in de vierde klas maak je een profielkeuze met bijbehorend vakkenpakket.
In de derde klas volg je naar mijn weten nog een algemeen programma.