hoe krijg je het snel koud in bed?

's avonds heb ik in de schaduw mijn raam helemaal open maar ik heb het nog steeds warm. kan iemand mij helpeb hoe ik het koud krijg

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Overig
1.7K
SentWierda
3 jaar geleden
De allerbeste en ook nog gratis manier voor een goede nachtrust is een slaapkamer op het noorden - in combinatie met de tips van jodokus52 en Louis.
Een slaapkamer op het zuiden is in deze tijd een afrader.

Antwoorden (5)

Buiten is het warmer dan binnen meestal met deze temperaturen, dus luchten helpt maar koeler wordt het zo niet.

Wat je kunt proberen is een ventilator in je slaapkamer met 2 flessen die gevuld in de vriezer bevroren zijn en nu voor de ventilator staand verkoeling kunnen geven. (op een bord neerzetten ivm koelwater). Richt de ventilator op je voeten NIET op je hoofd!
OF
(Warm-)waterkruik met water in de vriezer leggen en in je bed met een handdoek erom heen leggen - voeten koelen af en daardoor vaak ook de rest van je lichaam
OF
Lauw warme douche -niet koud!- voor het slapen gaan, lichaam koelt af.
OF
Hoofd onder de kraan en dan je hele hoofd dus haar EN hoofdhuid helemaal nat laten worden. Enkele 3 à 3 handdoeken op je kussen en jij kunt heerlijk in slaap vallen en wakker worden met een droog hoofd.

Wel even uitproberen wat voor jou het beste werkt.
Succes @rickdabird!
...
Edit: ** 3 à 4 handdoeken** op je kussen
Toegevoegd op 09 augustus 2020 00:06: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1. Er zijn speciale matrassen die goed ventileren
2. Zo ook met hoofdkussens en dekbedden
3. Ventilator met een fles (of meer) bevroren water ervoor
4. Alles potdicht houden de hele dag en pas alles open zetten als het buiten cooler is dan binnen
5. Let op je eten voor het slapen! Pepers en een aantal specerijen zorgen voor meer lichaamswarmte
6. Als het echt een hardnekkig probleem is adviseer ik met stip de huisarts
7. Het soort stof van je lakens (ik heb bijvoorbeeld het liefst katoen, satijn etc is mij te snel te heet)
8. Iets warms drinken voor het slapen (doet men in warme landen om iets af te koelen)
9. Neem een warme douche

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, voor mij werken deze tips in elk geval. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Leg een dikke badhanddoek op je onderlaken. Maak een tweede badhanddoek kletsnat en wring die uit. Ga in je blootje naar bed en leg de natte baddoek over je heen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik doe een kruiken met ijs koud water in de diepvries en leg deze in bed ( in een plastic zak anders wordt het bed nat )en dan de laken er over heen dan wordt de laken en bed vanzelf koud voor het slapen gaan
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als ik het heet heb, zet ik een ventilator aan, ga ik IN mijn dekbedhoes liggen, en maak deze vast aan de ventilator. Dan blaast de ventilator de dekbedhoes dus op.
Je zou ook nog inderdaad flessen met ijs voor de ventilator kunnen leggen.