Hoe stel je een PowerPoint in op muziek?

Hoe stel je een PowerPointpresentatie in op muziek?
Voorbeeld:
34 dia's vertonen tijdens een muziekstuk van 4:02 minuten (242 seconden)
242 : 34 = 7,11 seconde
Helaas loopt de presentatie dan alsnog ongeveer 20 seconden te lang door nadat de muziek gestopt is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
2.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Misschien kan het zijn dat die 20 seconden van de overgangsanimaties zelf zijn? Probeer anders 222 / 34 = 6.5 seconden per dia.

Het beste antwoord

Je gaat hier van een gemiddelde uit. Dat elke dia exact even lang moet zijn. In Powerpoint moet je dan geluk hebben als het zo loopt. En zoals je merkt, lukt dat dus niet. Je kan de lengte instellen per 0.5 seconde.

Dat betekent dat je sommige dia's wat langer moet laten lopen dan andere. Per stuk gaat instellen. Dat is in principe in een paar minuten gedaan. En als je er voor zorgt dat het maximale verschil 0.5 seconde is (dus een heel aantal op 7 seconde instellen en een aantal op 7.5 seconde, dan ben je er ook.

Ik heb het even uit gerekend:
26 dia's op 7 seconden
8 dia's op 7.5 seconden
Totaal wordt het dan precies 242 seconden. Succes!
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is dit niet mogelijk in PowerPoint, maar je zou wel de dia’s kunnen exporteren als afbeeldingen en dan met een programma als iMovie aan elkaar maken en het muziekstuk eronder plakken. Succes!